Gothic 4 Ever
Gothic 4 Ever
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Hnyan voltak mr nlam.
Induls: 2006-06-24
 
Sznvlts link
 
Lapoz
 
Ezt Vedd Meg!!

Ez az oldal fejlce.

 

 

Ez az oldal trzse.

 
Zene
 
Szavazs!!!!!
Melyik a legjobb rsz szerintetek?

Gothic
Gothic 2
Gothic 2 a Night of the Ravennel
Gothic 3
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Szavazs!
Lezrt szavazsok
 
Gothic 3-om mobiljtk(Gothic 3 Beginning)
 
Nem tallsz egy NPC-t(karaktert(gothic3))?
 
Arcania vs Risen Szavazz!
Arcani vs Risen............
Szerintetek melyik lessz jobb,Melyiknek lessz Gothicosabb hangulata?

Arcania: A Gothic Tale
Risen
egyiknek se xd n jobbat csinltam volna
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Risen
 
Gothic 2 vgigjtszs

Gothic II vgigjtszs

Ksztette:??????????

 

 

A vgigjtszsban nem fogom mindig lerni, hogy hol milyen trgyakat tallsz, prblj meg minden helysznt teljesen bejrni, s szedj ssze mindent, amit tudsz. Mivel korltlan mennyisg felszerelst cipelhetsz, rdemes minl tbbfle dolgot magadnl tartani, nem tudhatod elre (hacsak itt nem olvasod:)), hogy mire lehet szksged. A lnyegesebb dolgokat azrt igyekszem mindig lerni.

Az intro vgignzse utn Xardas tornyban tallod magad. nagyjbl elmondja, hogy mi trtnt, s ad egy kldetst (Innos szeme). Prblj meg mindent megtudni tle, amit csak lehet, aztn mr kezddhet is a jtk. A prbeszd befejeztvel kezddik az Els Fejezet.

 

Els Fejezet

Elszr is jrd be a tornyot. Olvass el minden knyvet, amit az llvnyokon tallsz, s szedj ssze mindent a ldkbl s a polcokrl. Ha mindent jl csinltl, most van 150 XP-d. Ksztsd be a Vastag gat kzelharci fegyvernek (a trgylistn bal egrgomb, ezzel a trgy httere pirosra vlt, s megjelenik mellette egy piros 1-es szm), majd a fldszinten hzd is el ('Space' vagy '1'), s gyakorolj vele egy kicsit. Ha mr gy rzed elgg elsajttottad a mozdulatokat, indulj el a toronybl kifel vezet ton. Hamarosan egy thoz rsz, melynek tloldaln egy vzess lthat. Az ton egy birka legelszik. A tparton egy goblin lblja a fegyvert, el teht a vastag ggal, s ld meg. Ha megvan, indulj el a tparton balra, s a fk alatt nhny trgyat, kztk egy jat s nylvesszket tallsz.

Menj vissza a goblinhoz, s indulj a msik irnyba a tparton. Itt egy barlangot tallsz, menj is be rgtn. Egy jabb goblin utn a jrat elgazik, elszr menj balra. Itt mr kicsivel nehezebb dolgod lesz, ugyanis a folyos vgn egy teremben hrom goblin vr. Ha j idztssel csinlod, akkor el lehet csalni ket, de ha eleget gyakoroltl, akkor megverheted ket egyszerre is. Ha netn srlsz, akkor a csata utn prbld meg elszr a gygynvnyekkel, illetve az telekkel gygytani magad. A gygyitalokat s a gombkat hagyd lehetleg utoljra, ezeket csak akkor hasznld fel, ha ms megolds nincs. A teremben a ldkbl aranyakkal s trgyakkal leszel gazdagabb.

A bal oldali jrat hamarosan ismt elgazik, ezttal llj meg az elgazs eltt. Ha elnzel jobbra, mr ltni fogod a fiatal fldrablkat a szomszd teremben. Ketten vannak, s elg kemny ellenfelek ezen a szinten. Semmikpp ne harcolj velk egyszerre, elg knny az egyiket kicsalni. Ha jl idztesz, megszhatod akr sebzds nlkl is, de ez nem knny. Ha sebzdsz, ismt prbld a gygynvnyeket s az teleket elszr.

A msik jraton egy vlgybe jutsz, ahol elszr is sszefutsz Lesterrel, aki egy tbortz mellett ldgl. Mindegy mit mondasz neki, de mindenkppen kldd el Xardashoz. A vlgyben tbb szrny is van, fleg patknyok s farkasok. Ezeket meglve itt meg is lpheted az els szintedet. Prblj meg a szrnyekkel egyesvel harcolni, de a gygynvnyeket (legalbbis a kt gyengbbik fajtt) minden tovbbi nlkl elfogyaszthatod, ha sokat sebzdsz. Ha minden ktl szakad, brmikor visszamehetsz Xardas tornyba pihenni (az els emeleten van egy gy). A vlgyben van mg egy barlang, ahol tallsz egy rozsds kardot, ezt mindenkppen ksztsd be, jobb fegyver, mint a vastag g.

Ha minden megvan, irny vissza a thoz s a birkhoz. Az t a toronybl folytatdik a t mellett, itt mindjrt meg is villogtathatod az j kardod egy farkasnak s kt goblinnak. Ha brhol ersznyeket tallsz, azokat rgtn hasznld a felszerels ablakbl, ltalban arany van bennk. A goblinok utn nem sokkal egy lpcs van az t jobb oldaln, ennek az aljn egy bandita ll rt. Amint odarsz, leszlt, s megkrdezi, honnan jttl. Mondd neki, hogy a hegyekbl, s amikor be akar csalni a barlangba (meglnek, ha bemsz), krdezz r, hogy ki keres tged, illetve ki akar beszlni veled. Ksd az ebet a karhoz, s semmikppen ne menj be a banditval a barlangba, de ne is hagyd ott (vlaszd mindig a kzps opcit). Mondd meg neki az igazat, hogy a bnyavlgybl jttl, s gy mr megtudhatod tle, hogy ki az, aki keres tged. Fizess neki 10 aranyat az informcirt, majd krd el tle a kpet is. Ezutn mr nyugodtan meglheted, s intzd el a trsait is a barlangban. Kaptl egy kldetst a nvvel egytt, erre mg ksbb visszatrnk. A banditk nem tl nehz ellenfelek, de ketten mr elg knnyen megvernek, hrom ellen pedig csak a biztos hall vr. Egyesvel vgezd ki ket, ha kell, fuss ellk, amg mr csak egy ldz. A barlangban van egy gy, itt mindjrt ki is pihenheted magad.

Ahogy kifel jssz a banditk barlangjbl, llj meg az els lpcsfordulban. A bal oldali sziklafalra fel tudsz mszni, tedd ezt. Menj egyenesen egy kicsit, t a fk kztt, majd amint tudsz, fordulj balra, egy kis fennskra. Ha jl csinltad, akkor most a bal oldaladon sziklafal van. Kvesd ezt a sziklafalat, amg el nem rsz kt hspoloskhoz, akik egy csontvz mellett mszklnak. Mikzben megvered ket, mr valsznleg ltni is fogod a varnokat kicsit tvolabb egy mlyedsben. ket most mg ne tmadd meg, mivel ksbb mg vissza kell jnnd ide, s a varnok most egybknt is tl ers ellenfelek lennnek. Jl jegyezd meg viszont, hogy hogyan jutottl ide.

Menj vissza az tra, s indulj tovbb rajta. Menet kzben gyjts ssze mindent, amit tallsz, s lj meg minden szrnyet az t mentn. Nemsokra tallni fogsz egy Innos oltrt, ezt egyelre hagyd figyelmen kvl (az ldozatokat sszeszedheted, ha szksged van rjuk), majd ezutn az t jobbra kanyarodik egy sziklnl. Ahogy haladsz tovbb, rvidesen egy elgazshoz rsz, ami mellett Canthar l egy padon. Beszlgess el vele, de utastsd el az ajnlatt, nincs r szksged. Vegyl tle egy serpenyt, s fordulj le jobbra az ton.

Kvesd az utat, egyenesen Lobart tanyjhoz, s beszlgess el Lobarttal. Mondd neki, hogy a fldmvesekkel vagy, s krdezd meg, mi a helyzet. Krdezz meg tle mindent, majd jelentkezz nla munkra. Addig ne vedd meg a munksruht, amg itt nem teljestettl minden kldetst. Lobart pajtjban alhatsz az gyakon.

Kldets: Rpaszeds

Elg egyszer feladat, ssze kell szedned Lobart kertjben a 25 rpt. Mind a pajta melletti kertben van.

Kldets: Vidd a rpkat Hildnak

Hilda Lobart hzban, a tzhely mellett ll. Neki kell a rpkat odaadnod.

Kldets: Hilda serpenyje

Hilda, miutn a rpkat leadtad neki, megkr, hogy vegyl neki egy serpenyt. Oda is adja a serpeny rt, de mivel mr megvetted, nem kell menned sehov, csak add oda neki.

Kldets: Lobart munkaruhja + Kldets: Egy veg borrt

Lobart hajland neked eladni egy munkaruht. Kezdetben 70 aranyat kr rte, de ha megcsinlod a megfelel dolgokat, akkor vgl odaadja 30-rt is. Elszr is csinld meg az elz hrom kldetst. Ha ez megvan, keresd meg Maleth-t a rpakert mellett. Beszlj vele, s mondd meg neki, hogy meglted a banditkat. Menj t az t msik oldaln lv fldekre (amik Lobart hza mellett vannak), s keresd meg Vino-t. Beszlj vele, mondd, hogy munkt keresel, s krni fog tled egy veg bort. Mivel most kaptl hrmat Maleth-tl, nyugodtan azonnal oda is adhatsz neki egyet. Ezutn mr mehetsz is Lobarthoz, aki a 30 arany kifizetse utn bekld a hzba, hogy most mr kiveheted a ldjbl a ruht (elbb is kiveheted, de akkor amint legkzelebb Lobart meglt, vissza kell adnod, vagy megtmad a hznpvel egytt). A tbbi dolgot se hagyd a ldjban, s a pajtban is tallsz kt erszny pnzt.

Miutn mindent magadhoz vettl, gyorsan vedd is fel a paraszti ltzket, a semminl sokkal jobb. Keresd meg s intzd el Lobart tanyja krnykn a szrnyeket, majd mivel Maleth-nl kaptl egy jabb kldetst, irny a vros kapuja.

Kldets: Bejuts Khorinis vrosba:

Mivel Maleth mr elmondta, mit kell tenned, cselekedj gy. Kzeltsd meg a kapunl ll rket a paraszti ltzetben, majd amikor rkrdeznek, hogy mit akarsz, mondd azt, hogy a kovcshoz jttl.

Amint bent vagy a vrosban, Lothar, egy lovag, rgtn leszlt. Krdezz meg tle mindent, amit akarsz, aztn indulhatsz is tovbb. Menj egyenesen a futcn, egszen a kovcsmhelyig. Itt fordulj balra, a kikt fel, s kvesd az utat egszen addig, mg az t jobb oldaln meg nem ltsz egy cgtblt, amin a 'Fogad az Egylb Manhoz' felirat dszeleg. Vigyzz, mert a fogad bejratnl egy Moe nev fick ll, aki ha meglt, megprbl lehzni rlad 50 aranyat, illetve ha nem adsz neki, jl elltja a bajodat. egyelre tl nagy falat, menj az t bal oldaln, s nem fogsz neki feltnni. Menj le egszen a partig, s indulj el jobbra a part mentn. Szinte azonnal leszlt valaki: Lares. dvzld, mint egy rgi ismerst, majd biztostsd arrl, hogy nem felejtetted el Lee-t. Krdezz meg mindent, amit akarsz, de mindenkppen krdezd meg, hogy hogyan jutsz Onar tanyjhoz. Lares felajnlja, hogy elvisz egy darabon, ezt gyorsan fogadd el, s mr indulhatsz is. Moe kzelben ismt menj az t msik oldaln (t nem veri meg helyetted Lares).

Kvesd Larest ameddig vezet, prblj meg minden szrnyet megletni vele, ha kell csald ket az tra, Lares megtmadja ket, amint megltja. A Lares ltal meglt szrnyekbl is megkapod az XP-t, ami ebben az esetben tulajdonkppen ingyen van. Az t egy helyen egy hd alatt megy t (itt van kt vakondpatkny, s egy barlangban mg kett), itt tallod az eddigi legjobb fegyvert: a Farkasfogat. Ugyanitt tallsz egy sajt serpenyt, ezzel a tzhelyeknl a nyers hsokat tudod megstni.

Ezt rdemes is mindig megtenni, mert a slt hs nemcsak tbbet gygyt, hanem tbbet is r. Lares egy tavernnl fordul vissza, ide mindjrt be is mehetsz. Beszlj Orlannal, a fogadssal, s vedd meg tle a pnclt. Ha nincs elg pnzed, add el a felesleges fegyvereidet (ezt egybknt is megteheted). Ha mindent a lers szerint csinltl, akkor most kis hjn 3. szint vagy, de ennyit a legkzelebbi brmelyik szrnyrt kapsz.

Ha felveszed az Er gyrt (ld. kicsit lejjebb), akkor menj a kaszrnyba, s ott egy ldban tallsz egy toronykulcsot. Ez a kulcs azt a tornyot nyitja, amelyik Harad kovcsmhelye, s Matteo boltja kztt van, Itt tallsz egy Nemes Rvidkardot.

A fogadban vett pncl, a Nemes Rvidkard, s a korbban tallt Rvidszr j a legjobb felszerels a jtknak ebben a szakaszban, illetve ezek azok, amiket tanuls nlkl is hasznlni tudsz.

Megjegyzs: A rvidszr j helyett tallhatsz egy Vadsz Nylpuskt, de ez az szaki erdben van, s hacsak nem meneklsz el ellk, akkor vagy egy csapat wargot (2), vagy egy csapat ragadozt (3) kell elintzned, hogy hozzjuss, nem is beszlve a ngy varnrl, akik rzik.

Innen kt lehetsged van. Megprblhatod elszr a kldetseket teljesteni, vagy elszr a trkpet jrod be. A kldetseket rszletezem ksbb, de a trkp bejrshoz csak tancsokat tudok adni. A szigeten tallhat ellenfelek nehzsge a fent emltett felszerelssel, tanuls nlkl (a nehezekkel csak annak ri meg szenvedni, aki jra akarja jtszani a jtkot, s minl kevesebbet szeretne tbbszr megcsinlni):

nagyon knny: patknyok, vakondpatknyok, zombi (ha jl csinlod, nem tud megtni)

knny: farkasok (warg nem!!!), vrszv legyek, fldrablk, banditk (vltoz)

kicsit nehz: goblinok, lopakod, banditk (vltoz)

nehz: goblin csontvz, varn, trnark, fekete goblin (csak egyesvel)

nagyon nehz (megoldhat, de szinte csak lfegyverrel): warg, gyenge csontvz, csontvz

lehetetlen ezen a szinten: ork, elit ork, ragadoz, srknyrabl, rnykfut, troll, fekete troll

A legjobb megolds, ha megcsinlod az sszes kldetst, amit tudsz, s utna derted fel a trkpet, de csinlhatod egyszerre is a kt dolgot. J tlet lehet az is, hogy kzvetlenl azeltt derted fel a trkpet, hogy elkezddik a Msodik Fejezet. A fenti erviszonyok nagyjbl vgig igazak, de ahogy ersdsz, mivel az leterd n, egyre knnyebb lesz meglni az tlagos szrnyeket. Sajnos a nehezek vgig igen nehezek maradnak, ezen csak a jobb vrtezet fog tudni segteni, de az elmondhat, hogy pl. az orkokat, illetve a ragadozkat meg lehet lni mg az els fejezetben, de csak vatosan s egyesvel.

A trkpet lehetleg mindig nappal jrd be, mivel jszaka sok szrnyet mr csak akkor fogsz megltni, amikor megtmadnak. Ez klnsen igaz az erdkre. Ha mgis jszaka indulsz neki, prbld meg gyakran elvenni az jadat, gy mr viszonylag messzirl meglthatod, hogy merre vannak az ellenfelek. Ahol gyat tallsz, ott ltalban tudsz reggelig aludni, s akkor folytatni a feldertst. Amint megengedheted magadnak, vegyl egy trkpet, nagy hasznodra lesz!

Prblj meg mindenkivel mindenhol beszlgetni, nha igen hasznos segtsget tudnak nyjtani. Mikzben a kldetseket csinlod, j esllyel meg fogod kapni a kvetkez kldetseket:

- Bejuts a kolostorba

- Felvtel a Milcihoz

- Felvtel a Zsoldosokhoz

Ezen kldetsek egyikt fogod majd megcsinlni ahhoz, hogy csatlakozz valamelyik csapathoz. Amennyiben tudod elre, hogy kihez akarsz csatlakozni, akkor nyugodtan megprblhatod befejezni ezeket a kldetseket, de ha mg nem dntttl, vagy jrajtsz mentst akarsz csinlni, akkor semmikppen ne fejezd be ezeket a kldetseket, mg akkor sem, ha tudod, hogy mit kellene csinlnod hozz.

Hasznos trgyak a trkpen kezdknek

1. Menj ki Khorinisbl a keleti kapun, s indulj el a Taverna fel. Flton megtallod a lpcst a bal oldalon, ami Akil tanyjhoz vezet. Menj fel rajta, s amikor felrsz, rgtn fordulj balra. Menj vgig visszafel a sziklafal tetejn az t fltt, amin a vrosbl jttl. A prkny vgn tallsz egy adag cuccot, amiben van kt nagyon hasznos gyr (+5 Er; +5 Vdelem fegyverek ellen).

2. Szintn a keleti kapun a msik irnyba indulj el, s menj vgig a szerpentinen a vilgttorony fel. Ahol az utat egy msik, msmilyen t keresztezi, fordulj le jobbra, s menj vgig ezen az ton, egszen a hegy tetejig. Itt tallsz tbbek kztt egy gyrt (+10 Mana).

3. A trkp szakkeleti rszn lthatsz egy piramis brt. Ha odamsz (a legersebb ellenfelek ezen az ton goblinok lesznek), s fel tudsz menni a piramis tetejre, akkor tallsz ott egy ldt. Ha van Zrnyits kpzettsged, akkor itt tallod a jtk egyik legjobb egykezes fegyvert, egy Orkmszrlt.

 

Tanuls nlkl elvgezhet kldetsek

Kldets: Bejuts a Felsvrosba + Kldets: Tantvny Khorinisban (Khorinis)

Annl a kapunl, ahol elszr jssz be a vrosba Xardas tornya fell, megtallod Rupertet, Matteo tantvnyt. Beszlgess vele, s tudj meg tle mindent, amit lehet. Ezzel megkapod az els kldetst. Menj be rgtn az pletbe, ami mellett Rupert ll, s beszlj Matteoval. Miutn t is kifaggattad, megkapod a msodik kldetst. Meg kell nyerned mind az t mesterember tmogatst ahhoz, hogy valamelyikk a tantvnyv fogadhasson. Az t mesterember: Matteo a keresked, Bosper a vadsz, Thorben az cs, Harad a kovcs, s Constantino az alkimista. A msodik kldets teljestsvel egyben az elst is megoldod. A mesterek kldetsei, amiket teljestened kell:

- Matteo s Gritta

- Prmek Bospernek

- Az istenek ldsa

- Egy risi kihvs

- Constantino nvnyei

Ezek kzl az utols csak akkor kell megcsinlnod, ha az alkimista tantvnya szeretnl lenni, egybknt elg a beleegyezst krned, nem nagyon rdekli a dolog. Ha minden megvan, menj a vlasztott mesterhez, s jelentkezz tantvnynak. Bosper az llatbrket veszi meg tled nagyon j ron, Constantino a gombkat, mg Haradnak a sajt kszts kardokat adhatod el. Az alkimista brkinek j vlaszts, de a msik ketthz inkbb akkor rdemes bellni, ha amgy is megtanulnd, ami a pnzkeresshez kell (teht Haradot akkor vlaszd, ha egybknt is meg akarsz tanulni kovcsolni, Bospert pedig akkor, ha meg akarod tanulni a brk/prmek kinyerst). Amint tantvny vagy, egyben a vros polgrv is vlsz, teht szabad eltted a Felsvros.

Megjegyzs: Ha univerzlis mentett llst akarsz csinlni esetleges jrajtszshoz, akkor nem biztos, hogy ezt a kldetst megri teljesen megcsinlni. Ha mgis szeretnd befejezni, akkor az alkimista a legjobb vlaszts, mert gy semmit nem kell megtanulnod ahhoz, hogy pnzt csinlhass.

Kldets: Matteo s Gritta (Khorinis)

Matteo azt a feladatot adja, hogy szerezd vissza a pnzt Gritttl. A hlgyet a Thorben mgtti hzban tallod, beszlj vele. Miutn elsrta az lettrtnett, szaktsd flbe, s krdezd meg hol a pnz. Mivel nem akarja odaadni, kt lehetsged van. Vagy kifizeted helyette, vagy mondd meg neki, hogy adja el a ruhit. A msodikra szhez tr, s kiperklja a pnzt, ezt vidd el Matteonak. Ne felejtsd el elolvasni a knyvet Gritta hzban (+25 XP). Ha ezt a kldetst vronts nlkl teljested, akkor Thorben 200 arany ellenben hajland megtantani neked a Zrnyits kpessget.

Kldets: Prmek Bospernek (Khorinis)

Bosper elkld, hogy hozz neki 6 farkasprmet. Ehhez meg tud tantani a brk/prmek kinyersre. Farkasok szinte mindenhol vannak a szigeten, ha megtanultad a kpessget, akkor minden nehzsg nlkl ssze tudod szedni neki a 6 prmet. Ha nem akarod a kpessget megtanulni, akkor egy kicsit szaladglnod kell a trkpen. Dragomir tborban, a Taverntl nem messze tallsz 3 farkasprmet egy storban. Tovbbi 4 van egy msik storban, Onar hza mgtt, Pepe-tl nem messze (Pepe ad is egy kldetst, hogy lj meg itt nhny farkast), illetve kt tovbbi prmet tallsz a Taverna emeletn, az egyetlen kulcs nlkl is nyithat szobban.

Kldets: Az istenek ldsa (Khorinis)

Thorben akkor egyezik bele, hogy brmelyik mester tantvnya legyl, ha megkapod az istenek ldst. Beszlj vele, mondd, hogy munkt keresel, majd mondd azt, hogy hv vagy. Egy vzmgus s egy tzmgus ldsra lesz szksged. Menj Vatrashoz, s krj tle ldst. Meg fogja krdezni, hogy ki vagy s honnan jssz. Mondd az igazat (1. srknyok fenyegetik a vrost, 2. Xardas mondta, 3. fogoly voltl), ezzel megkapod az ldst. Innos ldst ktflekppen is megszerezheted. Beszlhetsz Daronnal a piactren, de az ldsa 50 aranyba kerl. Jobban jrsz, ha kimsz a vrosbl, s elindulsz Onar tanyja fel. Kicsivel a Taverna eltt az t elgazik, s egy tjelz tbla hirdeti a Kolostorhoz vezet utat. Menj arra. A hegyek kz rve az t bal oldaln tallni fogsz egy szentlyt, itt tallod Isgaroth-t, a tzmgust. Krd az ldst, s ezt ingyen is megkapod. Ugyan ez nem kerl bele a naplba, de a clnak megfelel, menj vissza Thorbenhez, s krd, hogy tantvny lehess a mestereknl.

Kldets: Egy risi kihvs (Khorinis)

Beszlj Haraddal, a kovccsal, s mondd neki, hogy munkt keresel, majd hogy nem vagy naplop. Erre kibki, hogy azzal tudod ezt bebizonytani, ha hozol neki egy ork fegyvert. Erre kt egyszer mdszer is van. Ha kimsz azon a kapun, amelyik Lobart hzhoz visz, s elfordulsz jobbra a kapunl, egy erdbe jutsz. Itt tbb ms szrny kztt egy ork is van, ha ezt elcsalod a vros kapujhoz, akkor az rk meglik. Vedd el a fegyvert, s mr mehetsz is vissza Haradhoz. A msik lehetsg, hogy a msik kapun msz ki, s balra fordulsz, a vilgttorony fel. Itt az t egy szerpentinen vezet fel, ne erre menj, hanem az t alatt, a sziklafal mentn a vlgyben. Tallni fogsz itt egy barlangot, amit banditk s hspoloskk laknak. Rgtn az els teremben van egy ork fegyver, ezt vidd vissza Haradnak.

Kldets: Constantino nvnyei (Khorinis)

Constantino hza Harad mhelye s Vatras szentlye kztt van egy kis utcban. Beszlj vele, s ragaszkodj hozz, hogy az tantvnya akarsz lenni. Erre ad egy listt, hogy a rajta szerepl nvnyekbl hozz neki 1-1 darabot. Az els hatbl mostanra mr valsznleg van nlad, s ezek elg gyakoriak is ahhoz, hogy ne kelljen rjuk kln kitrni. Menj el Zurishoz a piactren, s krdezd meg, honnan szerzi az italait, majd hogy szerinte Constantino hol gyjti a nvnyeket. Kvesd is az tmutatst, hogy megtalld a tbbi nvnyt:

Srknyf: ahogy kimsz a keleti kapun, fordulj balra az ton, de ne az ton menj, hanem attl egy kicsit balra. Szinte azonnal rakadsz a srknyfre. Ha kicsit tovbb msz erre, akkor itt tallhatsz gygygykeret s tzes gykeret is.

Goblin bogy, Kirlyszr: Lobart hza mgtt van egy kkr, ennek kzelben mindkettt megtallod

Ragadozf, Fldigyopr: a keleti kapun menj ki, s fordulj jobbra. Az t egy erdn visz keresztl, de a bal oldalon az erdben van egy jl elrejtett barlang. Ha megllsz a barlang bejratval szemben (ne menj be), akkor a bal oldaladon, az emelkedn van mindkt nvny. Ha kicsit htrlsz, felrohanhatsz oda. A feny tvnl vannak. Amint megvagy, irny Constantino, s add le neki a nvnyeket (nhnyat egybknt ezek kzl ksbb meg fogsz venni tle).

Kldets: Bandita rajtats (Khorinis)

Beszlj Hakonnal, a fegyverkereskedvel a piactren. Ha kikrdezed, elmondja, hogy idefel jvet banditk raboltk ki Akil tanyjnak krnykn. Jelentette a vrosi rsgnek, Pablo foglalkozott is a dologgal, de nem jutottak semmire. Keresd meg Pablo-t, s krdezd ki a Hakont megtmad banditkrl, mire elmondja, hogy valahol az erdben tanyznak. Menj ki a keleti kapun, s indulj el a Taverna fel. Az egyik tjelz tblnl tallsz egy lpcst balra felfel. Ez vezet Akil tanyjhoz, menj arra (ha mr ott vagy, segthetsz Akilnak meglni az t fenyeget zsoldosokat is). A lpcs tetejn egy tjelz mutatja a vilgttoronyhoz vezet utat, erre kell menned. Amint bersz az erdbe, ltni fogsz egy sziklafalat a bal oldalon. Ezt kvesd az t mellett, s hamarosan tallsz egy barlangot. ld meg a banditkat (egyesvel nem nagy gy), s a ldjukban tallsz egy furcsa halat. Ezt hasznld a felszerels ablakbl, s olvasd el a levelet, amit tallsz benne. Menj vissza Hakonhoz, s mondd meg neki, hogy meglted a banditkat. A kldetsnek ezzel vge, de mg azrt valamit meg kellene tenned. A levl alapjn menj le a kiktbe Halvorhoz, a halkereskedhz, s mutasd meg neki a levelet. Fogadd el az ajnlatt, add vissza neki a levelet, s ne add fel a milcinak. Ha akarod, akkor akr fel is adhatod (ekkor ne add vissza neki a levelet, mert az a bizonytk), de nem ri meg az a pr arany.

Kldets: A kereskedk aranya + Kldets: Egy tallkony tolvaj (Khorinis)

Keresd meg Jora-t a piactren, aki elmondja, hogy valaki kirabolta. Rengarura gyanakszik, de nem tudja bebizonytani. Ajnld fel a segtsgedet, aztn menj Rengaruhoz. Vgd a kpbe, hogy lopta el a pnzt, erre elkezd meneklni. Rgtn szltsd le mg egyszer (ha nem sikerl, akkor kvesd, s beszlj vele, amikor megll). Krdezd meg ki , majd gombold le rla a pnzt. Fenyegesd meg, hogy felnyomod a milcinl, de vgl hagyd futni. Menj vissza Jora-hoz, s add vissza a pnzt, a krdsre pedig feleld azt, hogy a tolvaj meglgott.

Kldets: A hamis kldnc + Kldets: Baltram szlltmnya (Khorinis, kikt)

Ha mg nem tetted meg, itt az ideje, hogy elintzd Moe-t a kikti kocsma eltt. Miutn megverted, menj be, s beszlj Kardiffal. Ha az elz kldetst megcsinltad, akkor fizess neki ktszer 10 aranyat, s elszr krdezd meg, hogy hol tallsz munkt, majd pedig azt, hogy hol tallsz 'specilis' munkt (ha Halvornak is visszaadtad a levelt, akkor knnyen lehet, hogy nem kell fizetned ezrt a kldetsrt, menj rgtn Nagurhoz!). Erre tkld Nagurhoz, aki gy mr hajland beszlni veled. Fogadd el az ajnlatt, s menj t Baltramhoz a piactrre. egybl elll az ajnlatval, fogadd el ezt is, s irny Akil tanyja. Beszlj Akillal, s megkapod a csomagot. Menj vissza Nagurhoz, add le a csomagot, majd menj el a fogadba, s aludj msnapig. Mire ismt visszamsz Nagurhoz, mr tladott az run, s kiperklja a rszedet. Ha mg nem tetted meg, fejezd be teljesen az elz kt kldetst, majd beszlj Kardiffal. megemlti, hogy valaki keresett, amg nem voltl itt, s hagyott egy zenetet, hogy a Halvor halkereskedse mgtt vr rd. Ne krdezz semmit, menj oda, s keresd meg Attilt. Beszlj vele, s ad neked egy ajndkot (egy kulcs a csatornarendszerhez). Menj ki a vzpartra, s kvesd azt jobbra, egszen a kikt vgig (van ott egy emelszerkezet). Ha ott lenzel, ltni fogsz egy bejratot, ami mellett kt fklya g folyamatosan. Ott a csatornarendszer bejrata, mostantl szabadon mszklhatsz arra is.

Kldets: Canthar ajnlata (Khorinis)

A piactren Canthar leszlt, s megkr, hogy vgezz el egy feladatot neki. Megteheted, hogy nem vllalod el, de ez ksbb 500 aranyadba fog kerlni, teht nem biztos, hogy megri:). Ad egy levelet, amit Sarah rui kz kell becsempszned, majd feldobnod Sarah-t Lord Andrnl. Beszlj Sarah-val, s krd, hogy mutassa meg az rujt. Add el neki a levelet, s mr mehetsz is Lord Andrhoz a fejpnzrt. Canthar akkor is ezt a kldetst adja, ha korbban elfogadtad tle a belpsi engedlyt, de ha nem, akkor most felajnl egy fegyvert is (Hajcs fejszje).

Kldets: A bolond Fellan (Khorinis, kikt)

Keresd meg a kiktnegyedben Alwint, aki egy padon ldgl a hza eltt. Szltsd meg, s mindjrt elkezd panaszkodni, hogy valami bolond folyamatosan kalapl a krnyken. Ha felajnlod, hogy segtesz az illett elhallgattatni, akkor hajland neked ezrt fizetni. Egyezz bele, s a hza mgtt megtallod Fellant, aki rdekes mdon ppen kalapl:). Beszlj vele, de mivel ennek nem sok haszna lesz, rnts fegyvert, s a vltozatossg kedvrt jl kalapld el. Amikor maghoz tr, mondd meg neki, hogy fejezze be a kalaplst, majd menj vissza Alwinhoz a pnzedrt.

Kldets: Alrik kardja (Khorinis, kikt)

A kiktben, a raktrhz mgtt tallod Alrikot, a prbajmestert. Beszlj vele, s hvd ki egy prbajra (ezt csak dl s este kztt tudod megtenni, s 50 aranyba kerl). Lsd el a bajt, de ne kutasd t, s a fegyvert se vedd el. Amikor maghoz tr, kifizeti a jutalmad. Hvd ki mg egyszer, mire azt mondja, hogy jobb fegyver nlkl nem harcol veled jra. Nemrg eladta a kardjt Jornak a piactren, azt kell visszaszerezned neki. Ezt elmondja korbban is, de akkor mg nem kapod meg a kldetst. Ha teljestetted a 'Kereskedk aranya' kldetst, akkor Jora ingyen visszaadja a kardot, egybknt fizetned kell rte. Vidd vissza a kardot Alriknak, s ha akarsz, kzdj meg vele jra (ezttal nehezebb dolgod lesz). Alrik mostantl tant egykezes harcra.

Kldets: A ksrlet (Khorinis, kikt)

A kikt dli rszn tallod Ignaz-ot, az alkimistt. Amint szba elegyedsz vele, megkr, hogy prblj ki neki egy 'Felejts' varzstekercset. Fogadd el az ajnlatot, s menj a fogadba. Nzz krl, s bizonyosodj meg rla, hogy senki nincs ppen az ajt krnykn, majd rnts kardot, s - tudom, nem szp dolog, mert n, s radsul fegyvertelen:) - verd meg Hanna-t. Amikor maghoz tr, szltsd meg, de mivel nem hajland beszlni veled, hasznld rajta a 'Felejts' tekercset. Ezutn jra beszlhetsz vele, mintha mi sem trtnt volna. Menj vissza Ignaz-hoz, s jelentsd neki a sikeredet. Mostantl tanulhatsz nla Alkmit. Erklcssebbek vlaszthatnak ersebb clpontot is, a lnyeg, hogy egyedl legyen, senki ms nem lthat meg. Ha mr van bejutsod a Felsvrosba, ott betrssel is ksrletezhetsz.

Kldets: Banditk Jack vilgttornyban (Khorinis, kikt)

Keresd meg Jacket a kiktben, s krdezd meg, mit csinl a vrosban. Elmondja, hogy a vilgttoronyban lakik, de mivel azt banditk foglaltk el, ezrt mr j ideje nem volt otthon. Ezek a banditk most mg ers ellenfelek, de amint van egy jobb vrted, kifstlheted ket. Ha meghaltak, menj vissza Jackhez, s kldd haza.

Kldets: Informci Garvellnek (Khorinis, kikt)

Beszlgess Garvellel a kiktben, s megbz, hogy szerezz neki informcit arrl, hogy mirt vannak a Lovagok a vrosban. Mivel ilyen informcit elg sok helyen kapsz, idnknt nzz vissza Garvellhez, htha tudsz neki valami jat mondani. A kldetst csak a harmadik fejezetben tudod befejezni, amikor mr tnyleg tudod, mit keresnek itt a Lovagok.

Kldets: Fldmves veszlyben (Akil tanyja)

Ha beszltl Sarah-val a piactren, akkor tudod, hogy Akil tanyjt ppen kifosztjk a Zsoldosok (a kldets fggetlen Sarah-tl, ha nem beszlsz vele, akkor is megoldhatod). Menj a tanyra, s beszlj Randolph-fal. Ezutn beszlj a Zsoldosokkal, de ne hagyd magad elkldeni. Ha gy teszel, akkor megtmadnak (j esllyel nem tged, hanem Akilt). ld meg ket (ebben a tanya laki is segteni fognak, igencsak ssze kell szedned magad, hogy te kapd az XP-t), majd beszlj Akillal a dologrl, de ne krj pnzt. A feladathoz segtsgl hvhatod a vros kapujtl Mikt is, de ennek nincs sok rtelme.

Kldets: rtsd ki a korsd egy hajtsra (Taverna a Halott Hrpihoz)

Menj be a Tavernba (a trkp kzepn, az telgazsoknl), s beszlj Rukharral. felajnl neked egy sriv versenyt, de mivel 'neked erre nincs idd', keresned kell valaki mst, akire fogadhatsz. Menj Akil tanyjra, s beszlj Randolph-fal. hajland lenne benevezni, de legutbb elvesztette az sszes pnzt egy ilyenen, s egybknt is gyanakszik, hogy Rukhar csal. Elmondja, hogy ki kellene cserlni Rukhar ldjban (kzvetlenl ott van Rukhar mgtt) a borkaitalt egy veg vzre, akkor sokkal nyugodtabban llna ki. Pihenj valahol jflig, s menj vissza a Tavernba. Mivel Rukhar ilyenkor a bejrat eltt l egy padon, menj oda a ldjhoz, s cserld ki benne a borkaitalt egy veg vzre. Beszlj rgtn Rukharral, s mondd meg neki, hogy Randolph benevezne ellene. Fogadj 100 aranyban, majd menj vissza Randolph-hoz, s adj neki pnzt, hogy benevezhessen. Menj vissza a Tavernba, s hallgasd meg Orlan sirnkozst, hogy a verseny nem tesz jt az zletnek, majd pihenj valahol 3 napot. Menj, s zsebeld be a nyeremnyedet Rukhartl, majd beszlj Randolph-fal, is visszaadja, mit adtl neki.

Kldets: Dragomir szmszerja (Taverna a Halott Hrpihoz)

A Taverntl indulj el Onar tanyja fel, s fordulj le az els elgazsnl balra. Ez szinte kzvetlenl a Taverna mellett van, s csak egy irnyba (Onar tanyja) mutat itt irnyjelz tbla. Ezen az ton menj egy kicsit, s egy vadsztbort tallsz, itt van Dragomir. Beszlgess vele, s elmondja, hogy elhagyta a szmszerjt szakon, egy kkrnl, ahol lhalottak voltak. Indulj el azon az ton, ami mellett a vadsztbor van. Elg sokig kell menned rajta, de szerencsre nincsenek elgazsok. Nagy sokra el fogsz rni egy t partjra, ahol egy elgazs is van, fordulj rajta balra. Erre tallod Grimbaldot, aki egy jabb elgazsnl ll, itt is menj balra. Az t egy furcsa fnyekkel teli erdbe vezet, itt van a Napfnykr, s Dragomir szmszerja is. Az lhalottakat kt goblin csontvz kpviseli. Vidd vissza a fegyvert Dragomirnak, s vedd t a jutalmadat.

Kldets: Az hes vadsz (Onar tanyja)

Ehhez a kldetshez szksged lesz egy sonkra, egy kenyrre, s egy veg tejre. Ha megvannak (ha sehol nem tallsz, Khorinisban a piactren vehetsz), menj Onar tanyjhoz. Innen dlre indulva egy vlgyben tallod Gromot, a vadszt. Krdezd meg, hogy tud-e tantani, s megkapod a kldetst, hogy szerezd meg neki az teleket. Add oda ket, s mr meg is oldottad a feladatot. Grom ettl kezdve tant a vadszatra.

Kldets: Pepe farkasai (Onar tanyja)

Onar tanyja mgtt tallod Pept, a juhszt. Beszlj vele, s elpanaszolja, hogy farkasok ritktjk a nyjat, s a zsoldosok nemigen tesznek semmit. Mondd meg neki, hogy elintzed a farkasokat, s tgy is gy. A farkasokat Pepe mgtt, egy elhagyatott vadsztborban tallod. Ha tl nehz ellenfelek, prblj a storhoz futni, s felmszni r, gy knnyebb megverni ket. Ha megvan, beszlj jra Pepvel.

Kldets: 'Auf's Maul' (Onar tanyja)

Az elz kldets utn Pepe mond valamit Bullco-rl, s ha rkrdezel, elmondja, hogy a fazon nagyon megrett egy pofnvgsra. Ha gondolod, megprblhatod elintzni, de valsznleg jobban jrsz, ha ksbbre hagyod. NAGYON ers ellenfl. Ha van kedved ksrletezni, akkor megprblhatod, de kzelharcban semmi eslyed ellene. Ha szerencsd van, beragad egy asztalba, s addig lheted nyilakkal, mg csak nagyon kevs letereje marad, s akkor mr meg tudod verni. Vigyzz, a nyilak nem csak KO-t okoznak, hanem meglik, s ezzel nagyon rosszul jrsz (mindenki megtmad). Prblkozhatsz mg Onar hznak teraszrl is (arrl, amelyikre nem vezet lpcs), de innen hajlamos hattvon kvlre futni, vagy esetleg beszaladni a hzba. Mindent egybevetve n meg tudtam verni (50+ visszatltssel), de csak mazochistknak ajnlom a jtknak ebben a fzisban. A Harmadik Fejezet vgig brmikor teljestheted a kldetst.

Kldets: A Fldrablk (Onar tanyja)

tban Onar tanyja fel az ton sszefutsz Fester-rel, aki a fldrablk fszknek kifstlsre kszl. Mondd, hogy csatlakozni akarsz hozz, s segts neki. Miutn meglttek a fldrablkat, krdezz r, hogy mi lesz a megllapodsotokkal, mire azt feleli, hogy ht gy jrtl...Ne hagyd magad rszedni, mondd meg neki a magadt, aztn lsd el a bajt, s vedd el mindent.

Kldets: Barti dvzlet (Onar tanyja)

Beszlj Jarvissal - Onar tanyjn, a konyhban l - s mondd azt, hogy Zsoldos akarsz lenni. Ezutn krdezz meg tle mindent. Akkor adja rd a szavazatt, ha legalbb hrmat megversz Sylvio emberei kzl (Bullco, Rod, Sentenza, Fester, Raoul). Beszlj Torloffal, s krdezd meg a prbaj szablyait, majd ennek alapjn intzd el a 'szimpatikus' embereket a listrl. Bullco a legnehezebb, ezzel kapcsolatban olvasd el az 'Auf's Maul' kldetst, ha meg akarod prblni, akkor gy kt legyet thetsz egy csapsra. Festert mr az elz kldets vgn elverted, de ha mgsem, akkor most tedd meg, Sylvio leggyengbb embere. Kezdd el megoldani a Rod kardja kldetst, akkor is, ha nem akarsz Ert tanulni. Csinlj mindent az ott lertak szerint, de amikor Rod visszakri a kardjt, NE add vissza:). Erre megtmad, de fegyver nlkl nincs sok eslye. Raoulnak szimpln csak be kell szlnod, s mr is mehet a harc. Nem knny ellenfl, de kis szerencsvel meg lehet verni. Ezzel mr megvan a hrom, de radsknt megprblhatod Sentenzt is megverni, de majdnem olyan j harcos, mint Bullco. Menj vissza Jarvishoz, s jelentsd a sikeredet. Minl tbb embert verted meg Sylvionak, annl tbb XP-t kapsz, de emiatt nem ri meg Sentenzval s Bullcoval szenvedni (25XP/megvert fick).

Megjegyzs: Ha nem tartzkodsz attl, hogy a jtk egy kisebb technikai hibjt kihasznld, akkor mind Sentenzt, mind Bullcot meg tudod verni viszonylag egyszeren. A pajtban, ahol az gyak is vannak, van egy hatalmas asztal, ami krl nhny szk is akad. Ha ide becsalod a delikvenst csata kzben, akkor megoldhat, hogy az asztal krl addig fuss, amg beragadnak a msik oldalon. Mg jobb, ha befel jvet felugrasz az asztalra, mert gy rgtn ellenttes oldalon landolsz az alannyal. El az jat, s ldd addig, amg csak nagyon kevs letereje marad (SOK nyl legyen nlad, mert ha elfogy, akkor bukta az egsz), majd menj oda karddal, s vidd be az utols tseket azzal, gy a pciens nem hal meg, csak kitd. Ezzel a technikval Sylvio brmelyik embert elintzheted (Sylvio ebben a fejezetben sebezhetetlen, vele ne is prblkozz).

Kldets: Egy csomag kender (Onar tanyja)

Beszlj Cipherrel, aki elsrja, hogy valaki ellopta a kendercsomagjt. Bodora gyanakszik, gyhogy legyen a kvetkez, akivel beszlsz, de nem fogsz tle semmit megtudni. Beszlj Darral, aki elg gyansan viselkedik, de nem mond semmit, gyhogy verd ki belle, hogy mit csinlt az csomaggal. A kiktben, a csnakhz s a kaszrnya kztt van egy nagy raktrplet. Menj be, verd meg az rt, s a nla tallt kulccsal nyisd ki a ldkat: az egyikben megtallod a csomagot. Vidd vissza a csomagot Ciphernek. Ha akarod, feldobhatod Dart, erre Cipher is megveri:). Ez neked +50 XP-t jelent, viszont Dar nem fog rd szavazni, ha a Zsoldosokhoz akarsz csatlakozni. Mivel az vlemnye nem sokat szmt, ez gy nem rossz zlet.

Kldets: A Zsoldosok tisztelete (Onar tanyja)

Menj be Onar hzba. Az ajt eltt egy r megllt, mondd neki, hogy rgebbrl ismered Lee-t. Az elszobbl fordulj jobbra, s a szomszd szobban megtallod Lee-t. Beszlj vele, s mondd meg, hogy csatlakozni akarsz a Zsoldosokhoz. Krdezz meg mindent ezzel kapcsolatban, majd menj ki a hzbl, s beszlj Torloffal. Krd, hogy lltson prba el, majd krdezz r, hogy mi a feladat. Kt kldets kzl kell vlasztanod. Ha a Zsoldosokhoz akarsz csatlakozni, akkor mindegy, hogy melyiket vlasztod, mert ksbb a msikat is meg fogod kapni. Ha viszont mshov akarsz csatlakozni, akkor vlaszd a Milcis feladatot, mert ez kell egy msik kldets befejezshez. rdemes egybknt leend Zsoldosoknak is a Milcis kldetst vlasztani, mert a szavazsnl ez sokkal tbbet nyom a latban, mint a msik. Csinld meg ezen kvl a kvetkez kldetseket:

- Barti dvzlet

- Egy csomag kender

Ha esetleg nem tetted meg, fizesd ki Sentenznak az 50 aranyat. Ha akarsz Ert tanulni, akkor csinld meg a Rod kardja kldetst is (ha mg nem tetted meg). Ezt kihagyhatod, ha a 'barti dvzlet' sorn megverted Rodot. Ebben az esetben csak mondd neki, hogy csatlakozni szeretnl. Ha szksged van Egykezes illetve Ktkezes fegyveres harcra, akkor tanuld meg valamelyiket 30-ig, s krd Cord szavazatt is. Ha a 'Barti dvzlet' kldetsben megverted Raoult, akkor krd az szavazatt is. A 'Milcia kergets' teljestse utn krheted Bennet szavazatt is. Ez gy mr bven tbb mint elg (Cord nlkl is). Beszlj Torloffal, s krdezd meg, hogy ll a helyzeted a Zsoldosokkal. Ez minden, amit ebbl a kldetsbl teljesteni tudsz, ha nem akarsz Zsoldos lenni. Ha igen, akkor a tbbit lsd ksbb, a 'Felvtel a Zsoldosokhoz' kldetsnl.

Kldets: Brleti dj behajtsa (Onar tanyja)

Ezt a kldetst Torlof adja: vagy prbaknt a Zsoldosokhoz csatlakozskor, vagy ksbb, ha mr csatlakoztl. Menj Sekobhoz, s beszlj vele. Fenyegesd meg, majd mikor rd tmad, verd is meg. Miutn ez sem trti jobb beltsra, fenyegesd meg mg egyszer, ezttal mr fizetni fog. Nincs is mr semmi dolgod, mint jelenteni Torlofnak a sikert.

Kldets: Milcia kergets (Onar tanyja)

Ezt a kldetst az elzhz hasonlan ktflekppen kaphatod meg. A feladat Bengar tanyjrl elkergetni a Milcit. Beszlj Bengarral, majd ld meg a kt katont, akik az ton llnak. Beszlj ismt Bengarral, majd menj vissza s beszlj Torloffal.

Kldets: A hamis fldmves (Sekob tanyja)

Menj t Sekob tanyjra. A bejratnl Bronko fogad, s le akar rlad hzni 5 aranyat. Ne hagyd magad, lsd el a bajt, majd menj Tillhez, Sekob fihoz, s krdezd meg tle, hogy -e a gazda itt. Ezutn krdezz Bronkorl, s ajnld fel a segtsged. Menj vissza Bronkohoz, s mivel mr megverted, gnyold ki, mire visszamegy dolgozni. Menj vissza Tillhez, s zsebeld be a jutalmad.

Kldets: A tiltott legel (Sekob tanyja)

Beszlj Balthasar-ral Sekob tanyjn. Krdezd a helyzetrl, majd a szomszdokrl. Mondd meg hogy segtesz neki, majd menj t Bengar tanyjra, s beszlj Bengarral. Innen minden attl fgg, hogy megoldottad-e a 'Milcia kergets' kldetst. Ha igen, s mr le is jelentetted Torlofnak, akkor megmondhatod Bengarnak, hogy engedje Balthasar-t a legelre, de ha nem, akkor azt fogja mondani, hogy a Milcia miatt nem lehet.

Kldets: A Napfnyalo (Sekob tanyja)

Sekob tanyjtl szakra, egy barlangban tallod Sagittt, a boszorknyt. Beszlj vele, s krd meg, hogy tantson meg a gygyfvek mvszetre. Csak gy egyezik bele, ha hozol neki egy Napfnyalot, egy ritka nvnyt, ami csak a fekete trollok rlkn n. Fekete troll egyetlen helyen van a trkpen: szaknyugaton. Menj ki a barlangbl, fordulj jobbra, s kvesd a sziklafalat. Egy thoz rsz gy, indulj el rajta jobbra. Az t egyetlen helyen gazik el: egy tnl, itt menj balra, majd amikor megtallod Grimbaldot, llj meg. Grimbald mgtt van egy csapat ragadoz, ezek mellett kell elfutnod, az t, amin llnak, egyenesen a fekete trollhoz vezet. A nvny a troll barlangjnak bejratban van, a szrny nem fog szrevenni, ha felveszed. Menj vissza Sagitthoz, add oda neki a nvnyt, s mostantl tanulhatsz nla alkmit.

Kldets: A tombol teremtmny (Khorinisi hg)

A hg fel vezet ton tallkozol Gaan-nal, a vadsszal. Ha megkrdezed, hogy megy a vadszat, elpanaszolja, hogy egy veszlyes szrny kltztt a terletre, amit nem tud meglni. A szrny egy Srknyrabl, sajnos ezen a szinten te sem fogod tudni meglni. Mieltt a fejezet vgn tmsz a kolnira, prblkozz meg vele, akkor mr valsznleg elboldogulsz vele. Ha meghalt, keresd meg Gaant a jutalmadrt. A szrnyet a sziget legdlebbi rszn tallod, a hgtl keletre.

Kldets: A szemlylers s a banditk (Xardas tornya)

A fejezet legelejn kaphatod ezt a kldetst, ha az els banditnl nem hagyod magad becsalni a barlangba. Ha vgig a kzps vlaszokat vlasztod, vgl pedig az igazat mondod neki (a Bnyavlgybl jttl), akkor 10 aranyrt megtudhatod tle, hogy ki az, aki a fejedet akarja. Krd el tle a kpet is, majd amikor arra jrsz, menj be a banditk tborba, Onar tanyjtl dlre. Az rszemnek a hdnl mondd azt, hogy Dexterrel akarsz beszlni, s akkor beenged. Menj rgtn a toronyba, s a fldszinten meg is tallod Dextert. Beszlj vele, s tesz nhny utalst holmi fekete csuhs varzslkra, de ez minden, amit ebbl a kldetsbl ki lehet hozni.

Tanulssal elvgezhet kldetsek:

Kldets: Bosper ja (Khorinis)

Szksges tanuls: Zrnyits

Beszlj Regis-szel, Bosper boltjval szemben l egy padon. Krdezd meg tle, hogy trtnt-e valami rdekes mostanban, mire elmondja, hogy Bospert valaki meglopta, s elvitte egy jt. Menj be Bosperhez, s krdezz r az esetre, ezzel meg is kapod a kldetst. Ezt a kldetst csak akkor tudod megcsinlni, ha mr van bejutsod a csatornarendszerbe, gyhogy menj is rgtn oda. Az els elgazsnl fordulj balra, s hamarosan tallsz egy tjrt a jobb oldali falban. Egy terembe jutsz rajta, itt van az j egy ldban, de a lda kinyitshoz zrnyitsra lesz szksged.

Kldets: Constantino gyrje (Khorinis, tolvajch)

Szksges tanuls: Zrnyits

Cassia els kldetse, hogy szerezd meg Constantino gyrjt. Szerezz egy 'Altats' tekercset, s menj Constantino-hoz. Altasd el, nyisd ki a ldjt, s vedd ki a gyrt, majd menj vissza Cassihoz a jutalmadrt. Egy msik lehetsg, hogy megtanulsz lopakodni. gy jjel belopzhatsz Constantino hzba, s kiveheted a ldjbl a gyrt.

Kldets: Rod kardja (Onar tanyja)

Szksges tanuls: Er (30-ig)

Beszlj Roddal, s mondd neki, hogy csatlakozni akarsz a zsoldosokhoz. Ezutn mondd neki, hogy ers vagy, majd hogy elg ers vagy, vgl hogy mrpedig elbrod a kardjt. Amikor ezt meghallja, nevetve fogadni akar 30 aranyban, hogy nem vagy elg ers. Egyezz bele, erre odaadja a kardjt. Ha van 30-as Erd, akkor menni fog, ha nincs, akkor nem. A kldets csak akkor kerl a teljestett listra, ha meg tudod emelni a kardot. Viszont ezutn megteheted, hogy NEM adod vissza a kardjt, s br ekkor ugyan neked ront, fegyver nlkl nincs eslye.

Kldets: A Vrkelyhek (Khorinis, tolvajch)

Szksges tanuls: Zsebmetszs, Zrnyits, Lopakods, gyessg (30-ig)

Cassia msodik kldetse, hogy szedd ssze a hat Vrkelyhet, ami klnbz emberek tulajdonban van a vrosban. Keresd meg Valentinot (nappal Vatrast hallgatja), s lopd el a kulcst. Pihenj jflig, s irny a Felsvros (ha ide mg nincs bejutsod, akkor ezt a kldetst nem tudod mg megoldani). Jobbra az els hzba osonj be, menj fel az emeletre, s a ldban megtallod az els kelyhet. A msodik hz Valentino, az emeleten a lmpa nyitja a titkos ajtt a fldszinten. A ldt a lopott kulccsal tudod kinyitni, benne van a msodik kehely. Menj a br hzba (megismered arrl, hogy egy brsgi rszem ll eltte. Az emeleten a brtl lopd el a kulcst, majd a kandall mellett a falra fggesztett pajzsban nyomd meg a titkos kapcsolt. A fldszinten kinylt egy titkos ajt, mgtte a ldban ott a harmadik kehely. Salandril, az alkimista hza mellett a msik hzba menj be (ezt inkbb nappal, mert jjel r ll eltte). A kandallprknyon megtallod a lda kulcst, a ldban pedig a negyedik kelyhet. Ugyanitt a kvetkez hzban az emeleten tallsz egy vltt, miszerint az tdik kehely Lehmarhoz kerlt. a kiktben lakik (rgtn az els hz a kiktbe vezet t bal oldaln), s a ldjban ott a kehely. Az utols kelyhet csak akkor tudod megszerezni, ha mr be tudsz menni a tancshzra: az emeleten, az egyik kandallprknyon tallod. Amint megvan a hat, vidd vissza ket Cassinak.

Tborvlaszts

A fenti kldetsek elvgzsvel nincs ms htra, mint eldnteni, melyik tborhoz akarsz csatlakozni. A Zsoldosok leginkbb kzelharcban jeleskednek, nekik lesznek a legjobb kzelharci fegyvereik. A Milcia a pnclok tern a legersebb, illetve ksbb nhny varzslat elsajttsra is lehetsgk van. A Tanoncok legfbb fegyvere a mgia, leginkbb sebz s idz varzslatok kpben. Azoknak, akik jrajtsz mentst akarnak csinlni, itt az alkalom, de eltte mindenkppen illik bejrni a trkpet. Ha valaki a tanuls kldetsek kivtelvel mindent megcsinl, s legjobb tudsa szerint bejrja a trkpet, akkor eddigre 9.-12. szint kztti karaktere lesz, rengeteg TP-vel.

Ha harcossal vagy, vlaszd a Zsoldosokat, jszoknak a Milcia a legjobb, mg varzsljellteknek a Kolostor.

Kldets: Felvtel a Milcihoz (Khorinis)

Beszlj Lord Andrval. Ktflekppen csatlakozhatsz a Milcihoz, de mivel az egyikhez a tolvajchet kell lebuktatnod (ami tbbet rt, mint hasznl, fleg mivel valsznleg jsz akarsz lenni, ha a Milcit vlasztottad), ezrt n itt csak a msik megoldssal foglalkozom, ami egybknt knnyebb is. Csinld meg a 'Tantvny Khorinisban' kldetst, s beszlj jra Andrval. Mondd neki, hogy ksz vagy csatlakozni, s mris megoldottad a feladatot.

Kldets: Felvtel a Zsoldosokhoz (Onar tanyja)

Beszlj Lee-vel, majd kezdd el megoldani a 'Zsoldosok tisztelete' kldetst. Mieltt azonban visszamennl Torlofhoz megkrdezni, hogy ll a sznd, mindenkppen lltsd Cordot is a magad oldalra. Ha beszltl Torloffal, menj be Lee-hez, majd beszlj Onarral, s fogadd el a napi 50 aranyat. Beszlj jra Lee-vel, s mr csatlakoztl is.

Kldets: Bejuts a kolostorba (Kolostor)

Az els dolog, amire itt szksged van, az 1000 arany. Ezt a trkp feldertsvel s a kldetsek megoldsval viszonylag hamar ssze lehet szedni. A msik, ami a bejutshoz kell, az egy birka. Menj Onar tanyjhoz, s a pajta mgtt (valahol Cord kzelben), az erdben tallod Pept, a birkapsztort. Vegyl tle egy birkt (tovbbi 100 arany), s irny a kolostor. Ne siess nagyon, mert a birka lassabb nlad. A Kolostor eltt tallod Pedro-t, beszlj vele, s mondd meg neki, hogy szeretnl bemenni a kolostorba. Ha minden rendben, akkor ad egy kulcsot, menj be a kolostorba, s beszlj Parlannal.

 

Tborvlaszts utn felvehet kldetsek

Kldets: Ragadozkarmok (Khorinis, Felsvros)

Beszlj Luteroval, s krdezd meg, hogy szksge van-e valamire. Egy klnleges ragadozkaromra van szksge, amit a Bnyavlgyben tallsz. Csinld meg a msodik fejezetben a 'Ragadozvadszat' kldetst, s szedd ki a falkavezr karmait, az meg fog felelni Luteronak. Ha visszaviszed neki, egy gyrt kapsz cserbe (+5 vdelem minden ellen). A falkavezr karmait akkor is meg tudod szerezni, ha nem rtesz a karmok kinyershez!

Kldets: A fekete prm (Onar tanyja)

Amint meglt, Raoul elkezd neked magyarzni. Hallgasd vgig, krdezd meg mi baja, mire azt mondja, hogy lj meg egy Fekete Trollt. Mondd, hogy nem problma, erre azt mondja, hogy bizonytkul hozd el a brt. Ha nem rtesz a brk lenyzshoz, akkor a kldets elvllalsa utn Raoul is meg tud tantani. A Fekete Trollt a trkp is jelli, fenn szakon (itt volt a Napfnyalo is). Ha meglted (lsd a trollok lerst egy hatkony taktikrt, akr a jtk legelejn meglheted a fekete trollt), s rtesz a brk lenyzshoz, akkor hozzjutsz egy fekete troll prmhez, ezt kell odaadnod Raoulnak (Bosper gysem veszi meg).

 

Csapatfgg kldetsek

Kldets: Hol van Peck? (Khorinis - Milcia)

Mikor Andrtl megkapod a pnclodat, krdezz r, hogy fegyvert is kapsz-e. Erre elkld, hogy kertsd el Pecket, s akkor megkapod a fegyveredet is. Pecket a kiktben, a Piroslmps hzban tallod, beszlj vele. Menj vissza Andrhoz, s jelentsd neki, hogy Peck a helyn van, de ne ruld el neki, hogy hol akadtl r.

Kldets: Egy csomag tele kenderrel (Khorinis - Milcia)

Andr kvetkez feladata, hogy talld meg azt a csomag kendert, amit a Zsoldosok nemrg a vrosba juttattak. Mivel valsznleg megcsinltad az 'Egy csomag kender' kldetst, ezt a csomagot mr nem fogod tudni Andrnak odaadni, mondd meg neki rgtn, hogy bedobtad a kiktbe. Ha netn nem csinltad meg az emltett kldetst, akkor most nzd meg a lerst, abban megtallod, hogy hol a csomag.

Kldets: A kender-rus (Khorinis - Milcia)

A csomagot ugyan megtalltad, de Andr elkld, hogy kertsd el azt is, aki rulja. Beszlj Mortissal, aki elmondja, hogy Milciavrtben semmire nem fogsz menni a kiktben. Vedd le a pnclodat, s keresd meg Meldort. Krdezd meg tle, hogy hol lehet itt kendert venni. Menj a Piroslmps hzba, s beszlj Bromorral, mondd neki, hogy szrakozni akarsz (50 arany). Ezutn menj Nadjhoz, s menj fel vele a szobba. Mg mieltt elkezdesz vele hkm... szrakozni, krdezd meg tle, hogy hol vehetsz kendert. Ez jabb 50 aranyadba kerl, s ha kiszrakoztad magad, akkor menj is le a bejrat el, s beszlj Borkval. Brmit mondasz is, Nadjt ne ruld be, s mris nylbe theted az zletet (tovbbi 50 arany). Ezutn mr csak vissza kell menned Andrhoz jelenteni.

Kldets: Problma Lobart tanyjn (Khorinis - Milcia)

Andr kvetkez kldetse, hogy menj, s oldd meg a problmt Lobart tanyjn. Menj Lobarthoz, aki szeretn, ha kiirtand a fldrablkat a tanyjn. Tedd ezt, s beszlj Lobarttal, majd menj vissza Andrhoz.

Kldets: A szvetsgajnlat (Onar tanyja - Zsoldos)

Lee els feladatt rgtn megkapod, amint csatlakozol a zsoldosokhoz. Egy levelet kell eljuttatnod Lord Hagennek, a Lovagok vezrnek. Menj Khorinisba, azon bell is a Felsvrosban a Tancshzra. Az rknek mondd az igazat, s mris bejutsz Lord Andrhoz. Beszlj vele, majd a Msodik Fejezetbe tlpve menj vissza Lee-hez, s jelentsd neki, hogy Hagen nem fogadta el az ajnlatot.

Kldets: Munka a kzssgrt (Kolostor - Tanonc)

Amint bejutsz a kolostorba, s beszlsz Parlannal, megkapod ezt a kldetst. Menj elszr Opoloshoz (rgtn a bejrattl balra, brnyok veszik krl), s add le neki a birkdat. A bejrat msik oldaln, az els pletben megtallod Goraxot, neki kell az aranyakat leadni. Ha ezzel megvagy, menj vissza Parlanhoz, s krdezd a kzssgi munkrl. Elmondja, hogy a mgusoktl fogsz feladatokat kapni, s amikor mr eleget dolgoztl, akkor bemehetsz majd a knyvtrba. Teljestsd a kvetkez kldetseket:

- A tanoncok szobi

- Kolbszoszts

- A borszlltmny

- Ht nvny

- Az eltnt recept

- Egy ima a lovagokrt

- Isgaroth problmja

Ha ezekkel megvagy, akkor beszlj jra Parlannal, s krdezd meg, hogy bemehetsz-e a knyvtrba.

Kldets: Opolos s a knyvtr (Kolostor - Tanonc)

Krdezd meg Opolost, hogy mita van a kolostorban. Elmondja, hogy hrom ve, de mivel a birkkra kell vigyznia, a knyvtrnak mg a kzelbe sem engedtk, gy nem tudja a knyveket tanulmnyozni. A kldets befejezse csak a 'Tz Prbja' kldets megoldsa utn lehetsges, a megoldst lsd ott.

Kldets: Opolos s a recept (Kolostor - Tanonc)

Krdezd meg Opolostl, hogy mit tud tantani, s elmondja, hogy szeretne vetni egy pillantst Neoras manaitalainak receptjre. 'Az eltnt recept' kldets megoldsa kzben a kezedbe kerl ez a recept, de mieltt visszaadod Neorasnak, mutasd meg Opolosnak is, s mris ksz a kldets.

Kldets: Harcedzs Babonak (Kolostor - Tanonc)

Beszlgess el Babo-val, s elmondja, hogy tud tantani fegyverekkel harcolni, de csak akkor, ha elbb rveszed valahogy Sergio-t, a Kolostorban tartzkod lovagok, hogy Babo nhny rt vehessen tle. Beszlj Segioval, s krd meg, hogy tantsa Babo-t, majd menj vissza Babo-hoz, s add t neki a lovag zenett.

Kldets: Babo s a nvnykert (Kolostor - Tanonc)

Beszlj Opolossal, s ha mindenrl kifaggatod, megtudod, hogy Babo s Agon nem nagyon szvlelik egymst. Krdezd meg Babo-t a dologrl, s elmondja, hogy a dolog oka, hogy jobban rt a nvnyekhez, mint Agon, ezrt Agon haragszik r. Mivel mr otthon is foglalkozott nvnyekkel, szeretne itt is a kertben dolgozni. A kldets befejezse csak a 'Tz Prbja' kldets megoldsa utn lehetsges, a megoldst lsd ott.

Kldets: A tanoncok szobi (Kolostor - Tanonc)

Parlan azt a feladatot adja, hogy takartsd ki a ngy szobt, ahol a Tanoncok laknak. Tallsz egy seprt az udvar egyik sarkban, menj be az egyik szobba, s hasznld. Fhsnk megjegyzi, hogy ez gy egy rkkvalsgig tartana, gyhogy nem is kezd el dolgozni. Keresd meg Babo-t, s mondd el neki, hogy milyen feladatot kaptl. hajland segteni, ha viszel neki egy 'Szlkl' tekercset. Csinld meg a 'Ht nvny' kldetst, s Neoras ad jutalmul egy ilyen tekercset. Ezt add oda Babo-nak, s megcsinlja az egyik szobt. A templom eltt ll Tanonc 50 aranyrt segt megcsinlni egy msikat, krd a segtsgt. A templomban egy msik tanonc ingyen segt, ha megkred. A pincben van egy tanonc, aki folyton takart, lesz a negyedik segtd, de csak akkor segt, ha mr a tbbieket is rvetted. Ha mind a ngyen sprnek, menj vissza Parlanhoz, s beszlj vele a takartsrl.

Kldets: Kolbszoszts (Kolostor - Tanonc)

Gorax azt a feladatot adja, hogy menj le az lskamrba (ad egy kulcsot hozz), s az ott tallt juhszalmit oszd szt a Tanoncok kztt. Tedd pontosan ezt, az lskamrt a pincben tallod, s a szalmis lda rgtn jobbra van. Jrd vgig a kolostort, s minden tanoncnak adj egy szalmit (Babo-nak add oda a sajtodat, ad rte egy tznyl tekercset). Pedro-t hagyd utoljra, s mondd neki, hogy adsz neki mg egyet, gy elmondja, hogy a hd tloldaln tallsz hrom tzes csalnt. Ezeket szedd ssze, menj vissza Goraxhoz, s jelentsd neki, hogy kiosztottad a szalmikat.

Kldets: A borszlltmny (Kolostor - Tanonc)

Gorax msodik feladata, hogy vigyl el egy adag (12 veg) bort Orlannak, a Taverna fogadsnak, de ne hagyd ket ott, ha nem fizeti ki (240 arany). Menj Orlanhoz a fogadba, s mondd meg, hogy a bort hoztad. Elszr 100 aranyat ajnl, de mondd, hogy ne nzzen hlynek, s erre felajnl 100 aranyat s ngy varzstekercset. Ezt sem rdemes elfogadni, krd el tle a pnzt, s menj vissza Goraxhoz.

Kldets: Ht nvny (Kolostor - Tanonc)

Neoras egyik feladata, hogy hozz neki 7 tzcsalnt. Valsznleg mr most van annyid, ha nincs, akkor jrklj egy kicsit a trkpen, vagy beszlj Khorinisban az alkimistkkal, s vegyl tlk. Add oda Neorasnak a tzcsalnokat, s kapsz jutalmul egy 'Szlkl' tekercset.

Kldets: Az eltnt recept (Kolostor - Tanonc)

Neoras msik feladata, hogy keresd meg az elvesztett receptjt. Ha mg nem tetted meg, csinld meg a 'Kolbszoszts' kldetst, s az lskamrban megtallod a receptet. Ezt add oda Neorasnak, de mg mieltt ezt megteszed, csinld meg az 'Opolos s a recept' kldetst.

Kldets: Egy ima a lovagokrt (Kolostor - Tanonc)

Beszlj Mardukkal, s ugyan nem ad feladatot, azt mondja, imdkozhatnl a lovagokrt, akik a bnyavlgybe mentek. Menj be a szentlybe, s mondj egy imt az oltrnl a lovagokrt. Sergio ennek hallatn rgtn felajnlja a segtsgt, vlaszd a harcoktatst (+2% ktkezes harc TP elkltse nlkl). Menj vissza Mardukhoz, s mondd meg neki, hogy imdkoztl a lovagokrt.

Kldets: Isgaroth problmja (Kolostor - Tanonc)

Beszlj Sergio-val, a lovaggal, a szentlyben, s mondd neki, hogy a knyvtrba szeretnl bejutni. Ha ezt nem tudod mondani valamirt, akkor csinld meg eltte az 'Egy ima a lovagokrt' kldetst. Sergio elmondja, hogy Isgaroth-nak segtsgre van szksge, s ment vol

 
BlogPlusz
Friss bejegyzsek
A blogban mg nem tallhat bejegyzs.
Friss hozzszlsok
Mg nincs hozzszls.
Archvum
A blogban mg nem tallhat bejegyzs.
 
Gothic 2
 
Linkek
 
Khorinis
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Gothic 2 Puzzle
 
Night of the Raven
 
Mr kaphat a Risen!

Risen:

7990 Ft

Need for Speed Shift

 
SzAvAzZ!!!
Gothic Tale
A kpek alajn milyennek tled a Gothic 4-et?

KIRLY!!ennl jobbat else tudnk kpzelni
nagyon j
j
nem rossz
lehetne jobb is
nem tetszik
rossz
fojj de szar xd
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Letltsek, Zenk
 
Szaavazzzzzzzzzzzz
AZ oldal
csinljak j oldalt ennek a msra vagy maradjon ez s ezt fejlesszem?

NE,j ez ezt fejlezd
Az j lenne ha sajt smval lenne csinlj msikat
leszarom
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!