RISEN
Hajtrtt a parton
Maga a kaland egy haj fedlzetrl indul, amellyel egy hatalmas viharba keverednk, s ennek kvetkeztben hajtrst szenvednk! Mikor visszanyerjk az eszmletnket, Faranga sziget partjain talljuk magunkat. Krlttnk a fedlzet hulli, s a hajnk roncsai bortanak be mindent.
 |
 |
A kezdetekkor nagyon gyengk vagyunk, olyannyira hogy 3 harapsbl el tud minket intzni egy vadkan, s akkor a komolyabb ellenfelekrl nem is beszlek.
Maga a ruhzatunk is rtesz erre a "gyengesg" rzetre egy lapttal, ugyanis egy szakadt nadrgot, s plt viselnk, mg a lbbelink is hinyzik!
Aki jtszott mr Gothic jtkkal azoknak ismers lehet, hogy a trtnet indulsakor az eszkztrunk tartalma igen szegnyes, s a kpessgeink szintje is alacsony.
Irny a vadon!
Miutn elhagytuk a partot s nekivgtunk a dzsungelnek hamar r fogunk jnni, hogy bizony mi vagyunk a tpllk lnc LEGaljn! Mg nem fejldnk nhny szintet, igen hnyattatott sorsunk lesz, s a taktikzs magas fokt elsajttva kell jtszanunk. Ezek utn is nehz lesz a jtk, de addigra mr lesz kell tapasztalatunk a taktikzshoz, s lesz megfelel erssg harci fegyvernk. Tbb ellenfl legyrshez elengedhetetlen lesz a pajzs hasznlata, de gy sem lesz olyan knny a dolgunk. A klikkel bajnoksgnak vge! Jl meg kell gondolnunk, hogy mikor is bjunk ki a pajzsunk vdelme mgl. Egy rossz idben indtott tmads, s az letnk feltl bcst vehetnk, vagy akr el is hallozhatunk. De ha elsajttjuk a szmunkra megfelel harci stlust hamar rjvnk, hogy a jtk harc rendszere nagyon jl sikerlt, nehz lesz a jtkmenet, ha tbb ellenfllel harcolunk, de ezltal a taktika eltrbe kerl. Minl fejlettebb a harcszati kpessgnk, annl ltvnyosabb a tmads kivitelezse.
Teljesen jraszabtk a fejldsi rendszert is, pontokkal jellik a tudsunk llapott az adott kpestsre nzve, maga a fejldsi pont (TP) eleinte igen knnyen jn (persze, ha kell mennyisg vadat le tudunk lni), viszont mg aranyat is fizetnnk kell a tantnknak! (Itt megjegyeznm, hogy a Risenben ha igazn tkpesre szeretnnk fejleszteni egy harcszati kpessget, akkor abbl csak 1-et tudunk a Mester szintig vinni, mivel igen magas a maximlis szint.) Amiben eleinte nem fogunk dsklni... Nmelyik tanr a tudsa megtantsrt cserbe kr valamit. Pl: Szedj ssze 6 Mana gombt, hozz 3 Fekete farkas bundt, vagy tiszttsd meg a barlangot a szrnyektl stb.
De ezeket a pontokat, s az aranyat jl meg kell gondolnunk, hogy milyen kpzettsg fejlesztsre kltjk, mert ha elfogy a pontunk, vagy aranyunk akkor a nehezebb kldetseket nem fogjuk tudni teljesteni, vagy ha igen akkor nagyon nehezen! Mivel olyan ersek lesznek az ellenfelek hozznk kpest, de ha jl osztjuk el a pontokat, akkor sem lesznk legyzhetetlenek, csak jval nagyobb esllyel vghatunk neki a feladatnak. Maga a kpessgeink fejlesztse nem elegend a sikerhez, a felszerelsnket is frissteni kell. A legfontosabb a ruhzat lecserlse, mivel a hajtrtt ruhzatunk vdelme igencsak elgtelen.
Bandita: Ha hozzjuk csatlakozunk, s hajlandak vagyunk kiadni 500 aranyat a munks ruhrt akkor sokat fog vltozni a vdelmnk.
Inkviztor: Itt nem kell kiadnunk egyetlen aranyat sem a ruhzatrt, ha ide csatlakozunk akkor minden egyes "vizsga" utn kapunk egy jabb ruhzatot.
Vltoztattak mg...
A fejldsi rendszer tszabst mr rszleteztem. Viszont van mg j nhny dolog amin vltoztattak, ebbl nhnyat megemltenk!
A harcrendszeren
J irnyban, j mrtkben!
Maga az t, szr, vg fegyverek harc rendszert a Gothic 2-ben ltott rendszerhez hasonltanm, minl fejlettebb ez a kpessgnk, annl hosszabb, s hallosabb a tmadsunk. Minden egyes szint elrsvel megvltozik a harci stlusunk.
Az j, s szmszerj hasznlata nem vltozott ennyit. Mivel ez a pont nagyon jl mkdtt mr a Gothic 3-ban is. Magt a clzst nmileg megvltoztattk, ha a clpontra szegezzk fegyvernket akkor a jobb oldali vll felett "r kzelt" a clpontra a kamera. Ezzel is segtve a clzs pontossgt.
A pajzs hasznlata nagyon jl mkdik. A hs maga el tartja, s az megvdi t. Megfelel idben eltartva magtl a pajzsot pedig tmad.
Elengedhetetlen harci kiegszt! A harc kzbeni "taktikus" mozgs. rdemes hasznlni az effle mozgst, pajzzsal kombinlva szinte teljesen kivdhetek a tmadsok. Jobbra, balra, illetve htra ugorva ki lehet trni az tsek ell.
Gondolom szembetn a harcrendszer terjedelmesebb rszletezse, ez azrt van mert teljesen tszabtk.
A kovcsolson
Maga a kovcsols 4 rszbl ll!
1. |
Elsknt fel kell hevtennk az aclt.
|
2. |
Ha az acl kellen izzik, az lln a kovcskalapccsal meg kell formlnunk a kardot.
|
3. |
Le kell htennk a mr ksz kardot.
|
4. |
Vgl pedig a kszrkvn meg kell leznnk a pengt.
|
dvzlet Faranga szigetrl!
Mivel Faranga szigete a tenger kzepn fekszik, ezrt az ghajlata trpusi ennek ksznheten pedig a szigetet gynyr nvnyzet bortja be. A kriptkban csapdk, logikai fejtrk vrjk az oda bemerszked kalandorokat. A harcrendszer megjulsnak, s az ellenfelek harci s taktikai intelligencijnak ksznheten soha sem tapasztalt taktikzshoz kell folyamodnunk, ezltal pedig a jtk egy j stlust ismerhetjk meg.
sszessgben egy nagyon j jtk lett a Risen, lehetne egy kicsit hosszabb, lehetne egy kicsit tbb zene benne, de ezeket a hibkat elnzzk! Piranha Bytes vrjuk a folytatst
|