RISEN
Hajótörött a parton
Maga a kaland egy hajó fedélzetéről indul, amellyel egy hatalmas viharba keveredünk, és ennek következtében hajótörést szenvedünk! Mikor visszanyerjük az eszméletünket, Faranga sziget partjain találjuk magunkat. Körülöttünk a fedélzet hullái, és a hajónk roncsai borítanak be mindent.
|
|
A kezdetekkor nagyon gyengék vagyunk, olyannyira hogy 3 harapásból el tud minket intézni egy vadkan, és akkor a komolyabb ellenfelekről nem is beszélek.
Maga a ruházatunk is rátesz erre a "gyengeség" érzetre egy lapáttal, ugyanis egy szakadt nadrágot, és pólót viselünk, még a lábbelink is hiányzik!
Aki játszott már Gothic játékkal azoknak ismerős lehet, hogy a történet indulásakor az eszköztárunk tartalma igen szegényes, és a képességeink szintje is alacsony.
Irány a vadon!
Miután elhagytuk a partot és nekivágtunk a dzsungelnek hamar rá fogunk jönni, hogy bizony mi vagyunk a táplálék lánc LEGalján! Míg nem fejlődünk néhány szintet, igen hányattatott sorsunk lesz, és a taktikázás magas fokát elsajátítva kell játszanunk. Ezek után is nehéz lesz a játék, de addigra már lesz kellő tapasztalatunk a taktikázáshoz, és lesz megfelelő erősségű harci fegyverünk. Több ellenfél legyűréséhez elengedhetetlen lesz a pajzs használata, de így sem lesz olyan könnyű a dolgunk. A klikkelő bajnokságnak vége! Jól meg kell gondolnunk, hogy mikor is bújunk ki a pajzsunk védelme mögül. Egy rossz időben indított támadás, és az életünk felétől búcsút vehetünk, vagy akár el is halálozhatunk. De ha elsajátítjuk a számunkra megfelelő harci stílust hamar rájövünk, hogy a játék harc rendszere nagyon jól sikerült, nehéz lesz a játékmenet, ha több ellenféllel harcolunk, de ezáltal a taktika előtérbe kerül. Minél fejlettebb a harcászati képességünk, annál látványosabb a támadás kivitelezése.
|
|
Teljesen újraszabták a fejlődési rendszert is, pontokkal jelölik a tudásunk állapotát az adott képesítésre nézve, maga a fejlődési pont (TP) eleinte igen könnyen jön (persze, ha kellő mennyiségű vadat le tudunk ölni), viszont még aranyat is fizetnünk kell a tanítónknak! (Itt megjegyezném, hogy a Risenben ha igazán ütőképesre szeretnénk fejleszteni egy harcászati képességet, akkor abból csak 1-et tudunk a Mester szintig vinni, mivel igen magas a maximális szint.) Amiben eleinte nem fogunk dúskálni... Némelyik tanár a tudása megtanításáért cserébe kér valamit. Pl: Szedj össze 6 Mana gombát, hozz 3 Fekete farkas bundát, vagy tisztítsd meg a barlangot a szörnyektől stb.
De ezeket a pontokat, és az aranyat jól meg kell gondolnunk, hogy milyen képzettség fejlesztésére költjük, mert ha elfogy a pontunk, vagy aranyunk akkor a nehezebb küldetéseket nem fogjuk tudni teljesíteni, vagy ha igen akkor nagyon nehezen! Mivel olyan erősek lesznek az ellenfelek hozzánk képest, de ha jól osztjuk el a pontokat, akkor sem leszünk legyőzhetetlenek, csak jóval nagyobb eséllyel vághatunk neki a feladatnak. Maga a képességeink fejlesztése nem elegendő a sikerhez, a felszerelésünket is frissíteni kell. A legfontosabb a ruházat lecserélése, mivel a hajótörött ruházatunk védelme igencsak elégtelen.
Bandita: Ha hozzájuk csatlakozunk, és hajlandóak vagyunk kiadni 500 aranyat a munkás ruháért akkor sokat fog változni a védelmünk.
Inkvizítor: Itt nem kell kiadnunk egyetlen aranyat sem a ruházatért, ha ide csatlakozunk akkor minden egyes "vizsga" után kapunk egy újabb ruházatot.
Változtattak még...
A fejlődési rendszer átszabását már részleteztem. Viszont van még jó néhány dolog amin változtattak, ebből néhányat megemlítenék!
A harcrendszeren
Jó irányban, jó mértékben!
Maga az ütő, szúró, vágó fegyverek harc rendszerét a Gothic 2-ben látott rendszerhez hasonlítanám, minél fejlettebb ez a képességünk, annál hosszabb, és halálosabb a támadásunk. Minden egyes szint elérésével megváltozik a harci stílusunk.
Az íj, és számszeríj használata nem változott ennyit. Mivel ez a pont nagyon jól működött már a Gothic 3-ban is. Magát a célzást némileg megváltoztatták, ha a célpontra szegezzük fegyverünket akkor a jobb oldali váll felett "rá közelít" a célpontra a kamera. Ezzel is segítve a célzás pontosságát.
A pajzs használata nagyon jól működik. A hős maga elé tartja, és az megvédi őt. Megfelelő időben eltartva magától a pajzsot pedig támad.
Elengedhetetlen harci kiegészítő! A harc közbeni "taktikus" mozgás. Érdemes használni az efféle mozgást, pajzzsal kombinálva szinte teljesen kivédhetőek a támadások. Jobbra, balra, illetve hátra ugorva ki lehet térni az ütések elől.
Gondolom szembetűnő a harcrendszer terjedelmesebb részletezése, ez azért van mert teljesen átszabták.
A kovácsoláson
Maga a kovácsolás 4 részből áll!
1. |
Elsőként fel kell hevítenünk az acélt.
|
2. |
Ha az acél kellően izzik, az üllőn a kovácskalapáccsal meg kell formálnunk a kardot.
|
3. |
Le kell hűtenünk a már kész kardot.
|
4. |
Végül pedig a köszörűkövön meg kell éleznünk a pengét.
|
Üdvözlet Faranga szigetéről!
Mivel Faranga szigete a tenger közepén fekszik, ezért az éghajlata trópusi ennek köszönhetően pedig a szigetet gyönyörű növényzet borítja be. A kriptákban csapdák, logikai fejtörők várják az oda bemerészkedő kalandorokat. A harcrendszer megújulásának, és az ellenfelek harci és taktikai intelligenciájának köszönhetően soha sem tapasztalt taktikázáshoz kell folyamodnunk, ezáltal pedig a játék egy új stílusát ismerhetjük meg.
Összességében egy nagyon jó játék lett a Risen, lehetne egy kicsit hosszabb, lehetne egy kicsit több zene benne, de ezeket a hibákat elnézzük! Piranha Bytes várjuk a folytatást
|