
vekkel ezeltt elkszlt egy kalandjtk, mely sokig csak nmet nyelven volt elrhet. A jtk nagyon jl kidolgozott volt, az NPC-k vgeztk a rendes napi rutinmunkkat, s a trtnet is kellemes volt. Vgl a rajongk krsnek engedve elkszlt az angol nyelv vltozat, majd ksbb folytats is, a Gothic II.
A msodik epizd is remekl eltallt jtk lett, br a krnyezet taln kevsb l, mint eldjben volt. A trtnet ott folytatdik, ahol az els rsz vget rt: miutn megltk a Sleepert, bent szorulunk a barlangban. Hrom ht telik el, mire Xardas a mgus kiteleportl minket onnan, addig pnclunk mgikus ereje tart letbe minket. Kzben rengeteg dolog trtnik a klvilgban. A mgikus vdburok eltnik a brtn fll, a rabok kiszabadulnak, s az egyik gazda fel is fogadja ket, hogy a kirly katoni ellen megvdje magt. A szigetre megrkeznek a paladikok is, k az egyetlen vroskban szllsoljk el magukat. Hogy a tvozs mg nehezebb legyen, Xardas elmesli, hogy a Sleeper tvozsa eltt utols kiltsval sszehvta a gonosz lnyeket mindenhonnan, jnnek a goblinok, orkok s a srknyok is.
Sajnos mikor Xardas megment minket, ott marad az sszes felszerelsnk a templomban, de ami mg rosszabb, hogy annyira legyenglnk, hogy kezdhetjk elrl a fejldst. Minden szintlpskor kapunk pontokat, melyekbl tanroknl fejleszthetjk a tulajdonsgainkat vagy tanulhatunk klnfle dolgokat, mint vvs, vadszat, lopakods, kovcsmestersg. A harci kpessgek ssze vannak kapcsolva, gy egy bizonyos szint felett mr fejleszteni kell a ktkezes fegyver skillt is, ha az egykezest nveljk. Ez ugyangy igaz az jra s a szmszerjra is. Mindent semmikpp sem tanulhatunk meg, gy ajnlott mr az elejn elhatrozni, hogy mit akarunk, varzslt esetleg kzelharci vagy tvolsgi fegyverekkel jl bn harcost.
A szigeten uralkod politikai helyzet miatt neknk is el kell dnteni hamar, hogy hol llunk: csatlakozhatunk a volt rabokhoz, megprblhatunk bekerlni a paladinok kz, esetleg elmehetnk tanulni a kolostorba s tzvarzslv vlni. Persze ez nem lesz ilyen egyszer. Ha lovagok akarunk lenni, akkor elbb a milcihoz kell csatlakozni, de ennek csak a vroska polgra lehet a tagja, polgrjogot csak az kap, aki lland llssal rendelkezik, llst pedig csak az, akit elfogad az egyik mester s mg legalbb ngy azt mondja hogy maradhat. A tzvarzslknl ltszlag egyszerbb a helyzet, ott csak ezer arany s egy brny kell a bejutshoz. Ekkora sszeget viszont nehz lesz sszeszedni, s brnyt sem egyszer venni helyi gazdktl. A volt brtntelep lakinl a vrosihoz hasonl sort kell bejrnunk.
A kapott kpessgpontokat rengeteg mindenre fordthatjuk majd. Fejleszthetjk kpessgeinket, amire szksg is lesz, hisz minden fegyvernl meg van hatrozva milyen minimlis kpessg kell a hasznlathoz, illetve a manna is gy nvelhet. Tanulhatunk belle harci kpzettsgeket, mint egykezes s ktkezes fegyverhasznlat, jszat s szmszerjszat, tanulhatunk varzslatokat, a vadszat trkkjeit, ezek segtsgvel az elejtett vadakbl szerezhetnk eladhat rszeket, lopakodst, zrnyitst s varzsital-fzst is, kotyvaszthatunk majd gygyitalokat, mannavisszalltt, st akr olyat is, ami megnveli valamely tulajdonsgunkat permanensen.
A jtk egyik hatalmas elnye, hogy nagyon keveset tlt: ha egyszer betlttte az adott plyarszt, onnantl fogva nem kell semmi ms neki, jtszhatunk nyugodtan. sszesen hrom plyarsz van, kt hatalmas szabadtri rsz s a vgn egy gigantikus barlang. Az els kt helyszn kztt szabadon tjrhatunk majd, ha elgg elrehaladtunk a jtkban, mg az utols helysznrl nincs visszat.
A harcrendszer szerencsre nem lett tl bonyolult. Ha elvesszk a fegyvernk az egrgombbal s a mozgsirnyok egyszerre megnyomsval irthatjuk ellenfelnk. Az jjakkal addig lhetnk, mg van nylvessz, a varzslatokkal pedig mg van mannnk. Vigyzni kell, mert nem ostobk a szrnyek, knnyen bekerthetnek minket, ha nem figyelnk elgg. A fegyverek s beksztett varzslatok kztt a szmbillentykkel vltogathatunk.
A jtk grafikja nem nevezhet klnsebben jnak, viszont figyelembe kell venni azt is, hogy nha hatalmas belthat terletek vannak, s ezekkel is knnyedn megbirkzik az engine. A szrnyek s az NPC-k trheten kidolgozottak, a krnyezetre se lehet igazn panasz, de a mai csillog villog jtkok mellett elg csnycska szegnyem. A hangokra is krlbell ugyanaz vonatkozik, mint a grafikra: semmi komoly problma nincs vele, de igazn dicshimnuszokat se zengenk rla. Hossz tvon elgg megunhatak a zenk is, s a goblinok hallhrgse is csak az idegeket borzolja kell jtkmennyisg utn.
sszessgbe egy kellemes klsnzetes akci-RPG-t sikerlt sszehozni a ksztknek, melyet magrt a jtkrt rdemes vgigjtszani mindenkp. Senkit ne riasszon el a grafika, sokat veszt, ha kihagyja a programot. A stlus rajonginak pedig ktelez darab.