volna segíteni, de mehetsz te is, és akkor hamarabb bejuthatsz a könyvtárba. Menj Isgaroth-hoz, és mondd, hogy Sergio küldött. Elmondja, hogy problémája van egy fekete farkassal, aki itt ütött tanyát a szentélye közelében. Indulj el a Taverna felé vezető úton, öld meg a fekete farkast, majd jelentsd ezt Isgaroth-nak.
Küldetés: Egy látogatás a városba (Kolostor - Tanonc)
Szintén a könyvtárban beszélj Karrassal, és kérdezd meg, van-e valami munkája számodra. Elküld a városba, hogy vegyél Ignaztól három tekercset. Kapsz 150 aranyat, bár a három tekercs 300-ba kerül. Ha megvetted őket (Ignaz csak 'Felejtés' tekercseket árul), vidd vissza Karrasnak, és kapsz jutalmul néhány tekercset.
Küldetés: A Tűz Próbája (Kolostor - Tanonc)
Amint bejutsz a könyvtárba, a jobb hátsó sarokban találsz egy könyvállványt, olvasd el rajta a könyvet. A könyv a Tűz Próbájáról szól, elolvasásával megkapod a küldetést. Beszélj Parlannal, aki azt mondja, hogy ha tényleg le akarod tenni a próbát, akkor Pyrokarral kell beszélned. Rajta, menj be a templomba, és beszélj a varázslók vezetőjével (Ha nem tudsz vele a Tűz Próbájáról beszélni, akkor előbb kérdezz meg minden mást, utána már ott lesz az opció). A tanács mindhárom tagja egy-egy küldetést ad, beszélj mindhármukkal, majd csináld meg az alábbi küldetéseket:
- A hívő ösvénye
- A tűz rúnája
- Az élő szikla
Ha megvannak a küldetések, beszélj Pyrokarral, hogy csatlakozhass a Tűzmágusokhoz. Miután csatlakoztál, lehet egy kívánságod, amit a mágusok teljesítenek: ezzel megoldhatod az alábbi három küldetés egyikét (de csak az egyiket):
- Opolos és a könyvtár
- Babo és a növénykert
- Dyrian vétke
Küldetés: A hívő ösvénye (Kolostor - Tanonc)
Ez Pyrokar küldetése. Meg kell találnod egy titkos barlangot, és onnan megszerezni valamit. Indulj el a Taverna felé vezető úton (ez az egyetlen út kifelé a Kolostorból). Az első elágazásnál menj balra (a tábla szerint 'A Nagygazda' felé). A fogadó előtt menj el, és a következő elágazásnál megint balra fordulj (szintén 'A Nagygazda' felé). Szinte azonnal egy újabb elágazáshoz érsz, itt a bal oldali út nincs kitáblázva, erre kell menned. Ez az út elég hosszan nem ágazik el. Először összefutsz Ignarazzal, majd egy erdőn keresztül egy folyópartra vezet az út. Ahol az út elkanyarodik a folyótól, légy résen. A dombon felmászva az első kanyarnál megtalálod a mágikus gólemet, akit 'Az élő szikla' küldetésben kell megölnöd (az út jobb oldalán, két sziklafal és egy csoport fa között van). Ezután az út egy hídon vezet át, a túloldalon pedig Ulffal találkozol. Ulf mögött lesz egy leágazás jobbra, a piramishoz, ezt hagyd figyelmen kívül, menj tovább egyenesen az úton (Ulf egyébként elkezd követni). Egy újabb domb, majd egy újabb erdő után az út egy tópatron 'végre' elágazik. Fordulj jobbra, és kövesd a tópartot (ha van TP-d, és még nem tetted meg, akkor megtanulhatod Grimbaldtól az ollók kinyerését, ehhez nézz el ennél az elágazásnál egy kicsit balra is). Az út nemsokára végetér, de itt lesz egy boltív a sziklában pontosan előtted. Menj át alatta, és fordulj jobbra. Egy Innos szobor mellett elhaladva egy kis, dús növényzetű völgybe jutsz, ennek a túlsó falán van a titkos barlang. A barlang száját igen jól elrejtik a futónövények, keresd meg, hogy hol tudsz átmenni rajtuk. A barlangban az első elágazásnál menj jobbra, és egy nagyobb terembe jutsz. Itt találod Agont, de sajnos mindegy, mit mondasz neki, mindenképpen megtámad. Öld meg, és vedd fel a ládából a rúnakövet. A visszaúton Ulf megtámad, és mivel nem tudod lebeszélni a dologról, kénytelen vagy megölni. Jelentsd Pyrokarnak, hogy megtaláltad a rúnakövet.
Küldetés: A tűz rúnája (Kolostor - Tanonc)
Ulthar azt az 'egyszerű' feladatot adja, hogy készíts egy 'Tűznyíl' rúnát. Beszélj Hyglassal a könyvtárban, és ő beleegyezik, hogy segít megcsinálni a rúnát, ha összeszeded a komponenseit. A rúnakövet 'A hívő ösvénye' küldetésben szerezheted meg, ként nagyon sok helyen találsz, ha nincs más, akkor Khorinisban több helyen is vehetsz. Szükséged van még egy 'Tűznyíl' tekercsre, ezt szinte mindegyik tekercsekkel foglalkozó boltostól vehetsz (Isgaroth, Gorax), de a 'Kolbászosztás' küldetésben Babo is ad egyet, illetve a térképet bejárva elég sokat találhatsz. Ha a komponensek megvannak, menj vissza Hyglashoz, és kérd, hogy tanítsa meg neked a rúna elkészítését. Vigyázz, ez 5 TP-be kerül, tehát csak akkor fogod tudni teljesíteni a Tűz Próbáját, ha van Tanulás Pontod. Ha megtanultad, akkor a rúnát a könyvtárban, a Rúnaasztalnál tudod elkészíteni. Menj Ultharhoz, és mondd meg neki, hogy sikerrel jártál.
Küldetés: Az élő szikla (Kolostor - Tanonc)
Serpentes próbája az, hogy találd meg, és győzd le az 'Élő Sziklát'. Szerezz egy 'Alvás' tekercset. Ezt megveheted, vagy kereshetsz is egyet, de a legegyszerűbb, ha beszélsz Dyriannal, és elfogadod az ajánlatát. Menj le a pincébe, és altasd el Garwigot, majd vedd el a 'Szent Kalapács'-ot az oltárról. A gólemet csak ezzel fogod tudni megölni. Nézd meg 'A hívő ösvénye' küldetést, ott részletesen megtalálod, hogy hol van a mágikus gólem. Ha már jártál arra, akkor a hídról leugorva felúszhatsz a folyón, így hamarabb odaérsz. Vigyázz, a gólem jó eséllyel egyetlen ütéssel megöl, viszont a szent kalapáccsal neked is csak egyet kell ütnöd, és máris teljesítetted a feladatot. Menj vissza Serpenteshez, és mondd meg neki, hogy megölted a gólemet.
Küldetés: Dyrian vétke (Kolostor - Tanonc)
Ha elkezdted a Tűz Próbáját, akkor legközelebb, amikor találkozol vele, Dyrian felajánl egy 'Alvás' tekercset. A feltétele az, hogy ha sikerül letenned a Próbát, akkor segíts neki a kolostorban maradni. A küldetés befejezése csak a 'Tűz Próbája' küldetés megoldása után lehetséges, a megoldást lásd ott.
Tippek az Első Fejezethez
- Az Erő Gyűrűje (+5 Erő): indulj el a keleti kapun a városból kifelé, és válaszd a jobboldali utat, ami a tavernához visz. Az út egy erdőn visz keresztül, majd egy éles kanyar után (itt van egy 'Királyszár' is a fatönk mögött) egy emelkedőre vezet fel. Valahol az emelkedő közepénél van egy útjelző tábla az út mellett, itt találsz egy lépcsőt a bal oldalon a sziklafalba vágva. Menj fel a lépcsőn, és rögtön, ahogy felértél, fordulj balra. Kövesd végig a sziklafal peremét az út felett, amin ide jöttél, csak ezúttal visszafelé. Nemsokára a perem kivezet egy vékony párkányra, és a jobb oldaladon sziklafal, a balon pedig az út lesz alattad a szakadékban. Ennek a párkánynak a végén, egy hulla mellett találod a gyűrűt.
- A Vasgúnya Gyűrűje (+5 Védelem Fegyverek ellen): ugyanott találod, ahol az Erő Gyűrűjét.
- Az Asztrális Erő Gyűrűje (+10 Mana): indulj el a városból kifelé a keleti kapun, és fordulj balra az úton, a világítótorony felé. Az út egy szerpentinen kapaszkodik fel, és a domb tetejénél egy másik út keresztezi. Itt egyenesen csak mélyebbre jutsz az erdőben, balra pedig a világítótornyot láthatod. Indulj inkább jobbra, és kövesd végig ezt az utat egészen a hegy tetejéhez, ahol egy hulla mellett találod meg a gyűrűt. Itt van egyébként két 'Élőhalott megsemmisítése' tekercs is.
- Néhány láda: a kikötőben ugorj bele a vízbe, és kezdj el úszni a part mentén jobbra. Hamarosan találsz egy helyet, ahol ki tudsz menni a partra, és egy elhagyatott halásztáborban találsz némi felszerelést és pénzt. Vigyázz, mert itt Varánok vannak, ha őket még nem tudod megölni, akkor ezt hagyd későbbre. Innen a parton tovább tudsz menni egy hajóroncshoz, ahol szintén némi cuccal leszel gazdagabb. Mentsd el a játékot, és ugorj be a vízbe. Ússz tovább a part mentén, amíg nem történik valami (sokat kell úsznod, de megéri, rögtön tudni fogod, miről van szó). Amint visszakapod a menüt, töltsd vissza a mentett állást, és mehetsz vissza a városba;-)
- Orkmészárló (Egykezes fegyver, Erő 65, Sebzés 65): Az első fejezet legjobb fegyvere, sajnos csak harcosoknak. A térkép jobb felső sarkánál van egy piramis, oda kell eljutnod. Ha már annál a völgynél vagy, ahol a romok vannak, akkor indulj balra, fel az első, kisebb építményre. Itt van egy belső terem némi cuccal, de ezek nem olyan jelentősek. Mindenesetre, ha már itt vagy, vedd fel őket. Ha itt a bejáratnál elnézel balra, már látod is a piramist. Ha innen egyenesen elindulsz arra, akkor semmi bajod nem eshet. A troll ugyan körülhatárolt területen mozog, így nem nagyon tudna ártani neked, de van mögötte néhány Ragadozó, ezek a táborválasztás nélkül elég komoly ellenfelek. A piramis tetején, a kis szobában, egy ládában találod a kardot.
- Kínzófejsze (Egykezes fegyver, Erő 65, Sebzés 65): a Fekete Troll barlangjában (fent északon, a térkép is jelöli egy nagy szörnyként) találod ezt a fegyvert, ugyanolyan jó, mint az Orkmészárló, viszont ehhez még zárnyitásra sincs szükséged. Egyszerűen fuss be a Fekete Troll mellett, a barlang végében kapd fel a fegyvert, és már futhatsz is kifelé. Egyszerűbb azonban, bár kissé időigényesebb, ha a trolloknál ismertetett taktikával megölöd a Fekete Trollt. Ezt már akár első szinten is meg tudod tenni, de mivel akkor még úgysem tudnád használni ezt a fegyvert, célszerűbb később jönni ide, már csak az út mentén lévő ellenfelek miatt is. Viszont amint megvan a követelménye, mindenképpen érdemes eljönni érte. Csak arra vigyázz, hogy ha meg akarod tanulni a prémek kinyerését, akkor amíg ez nincs meg, addig ne öld meg a trollt, mert van egy küldetés ezzel kapcsolatban.
- A Kőgúnya Gyűrűje (+10 Védettség nyílvesszők ellen): szintén a Fekete Troll barlangjában találod ezt a gyűrűt, viszont valószínűleg sehol nem fogod használni.
- A Sebezhetetlenség Gyűrűje (+10 Védettség minden ellen): vitathatatlanul ez a játék legjobb gyűrűje, és már viszonylag hamar meg tudod szerezni. A piramisnál, ahol az Orkmészárlót találod, van egy barlang. Ha a piramis keleti oldalán mész le, akkor rögtön előtted lesz. Ide kell bemenned, de itt lesz egy Tárnarák Harcos, akit táborválasztás nélkül csak magas fegyveres képzettségekkel lehet könnyen megverni. Kövesd végig a barlang jobboldali falát, és néhány Tárnarák után megtalálod a termet, ahol egy ládában egy erszény pihen, ebben van a gyűrű. Vigyázz, amit felveszed az erszényt a ládából, megelevenednek a kőgólemek, akik mellett befelé eljöttél. Ezeket egyesével intézd el, mindig akkor üss, amikor melléd érnek, a találattól ugyanis elhátrálnak. Nem nehéz, de elég időigényes megverni őket, pláne, hogy 1-2 ütéssel megölnek.
- Számszeríj (Számszeríj, Ügyesség 40, Sebzés 55): a tavernától a piramis felé vezető úton, majdnem a piramisnál, van egy híd, ahol egy útonálló próbál meg tőled pénzt szerezni (hiú ábránd). A híd előtt fordulj le az útról balra, és itt, a fák között találod az első fejezetek legjobb lőfegyverét.
- Összetett íj (Íj, Ügyesség 45, sebzés 40): a Taverna mellett van három útelágazás. Ezek közül kettőn a 'Khorinisba', 'A Nagygazdához', és a 'Kolostorhoz' feliratok vannak, de a harmadikon nem. A harmadikon a három irány: 'A Tavernához', 'A Hágóhoz', és 'Khorinisba'. Ennél az elágazásnál indulj el a Khorinis felé mutató irányba. Az út hamarosan két hegy között visz el, és a sziklák túloldalán meglátsz egy hidat, előtte pedig egy tábortüzet. Ne menj át a sziklák között, hanem fordulj balra, és kövesd azt a sziklafalat az innenső oldalon. Egy bal kanyar után egy szurdokba jutsz, majd a jobboldalon meglátsz egy elhagyott, füstölgő tábort. Öld meg a varánokat, és jobbra, egy barlangban, egy ládában találod meg az Első Fejezet legjobb íját. Ennek akkor veheted nagy hasznát, ha még nem tudsz Számszeríjakat tanulni, de íjász akarsz lenni, mivel úgyis mindenképpen meg kell tanulnod az íjakat is 60%-ig.
- Szablya (Egykezes Fegyver, Ügyesség 50, Sebzés 50): Onar tanyájától délre találod Grom, a vadász táborát. Ha innen továbbmész délre, a völgybe, akkor találsz ott két trollt. Nézd meg a szörnyek leírásánál, hogy hogyan lehet könnyen megölni őket, és tedd pontosan ezt (akár első szinten is meg tudod csinálni, csak sokáig tart). A második trollnál van egy hulla, itt többek között találsz egy Szablyát, ami különösen akkor hasznos, ha Ügyességet fejlesztesz, és ez egyben a legjobb Ügyesség alapú közelharci fegyver ebben a fejezetben (sőt, később is csak egy van, ami ennél jobb).
- Bejutás a tolvajcéhbe (sokak kérésére külön is): Amikor Jorától megkapod a 'Kereskedők aranya' küldetést, akkor annak a végén két választásod van: feladod Rengarut, vagy sem. Szintén egy küldetés ('Bandita rajtaütés') végén találsz Akil tanyájánál a banditák barlangjában egy halat, amiben egy levelet rejtettek el. Ha ezt elviszed Halvornak, a halkereskedőnek a kikötőben, akkor szintén el kell döntened, hogy Halvort feladod-e. Kétféleképpen juthatsz be a tolvajcéhbe: vagy add fel Halvort és Rengarut is, vagy ne add fel egyiküket sem. Ha mindkét küldetést megcsináltad, és az egyiküket feladtad, a másikat viszont nem, akkor elképzelhető, hogy nem jutsz be a csatornarendszerbe, még dolgozom egy alternatív megoldáson. Mindkét esetben menj a kikötői kocsmába, és a kocsmáros közli, hogy egy fickó keresett, és Halvor halkereskedése mögött vár. Ha fizetsz neki 10 aranyat, akkor a nevét is megmondja: Attila. Menj, és keresd meg. Ha feladtad a két tolvajt, akkor Attila megtámad, öld meg, és vedd el tőle a csatorna kulcsát. Ha viszont nem adtad fel a tolvajokat, akkor Attila önként odaadja a kulcsot, már mehetsz is a tolvajcéhhez.
- Innos oltárok: Az Innos oltárok nagyon hasznos segítséget képesek nyújtani. Naponta egyszer, de a játék folyamán maximum 11-szer áldozhatsz ezeknél 100-100 aranyat, és ekkor Innos megáld. Ennek a hatása vagy +4 Életerő, vagy +1 Erő, véglegesen, és véletlenszerűen. Az egyetlen kivétel, ha varázsló vagy, ekkor minden 100 arany áldozattal +4 Manát fogsz kapni. Ha már megkaptad mind a 11 áldást, akkor is áldozhatsz naponta egyszer 100 aranyat, ebben az esetben vagy visszanyered minden Életerődet, minden Manádat, vagy mindkettőt. Ha egynél többször áldozol egy nap, akkor az első után semmi nem fog történni.
- Innos áldása: A városban, a piactéren találod nappal Daront, a tűzmágust. Ha áldozol nála Innosnak 200 aranyat, akkor kapsz némi áldást. Ezt megteheted összesen ötször, illetve próbáld meg hatodszor is, és kapsz még egy áldást. Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, hogy amennyiben varázsló szeretnél lenni, akkor ezt még a csatlakozás előtt meg kell tenned, mert mágusként már nem áll rendelkezésre ez az opció a párbeszédben.
- Sötétgomba: Ha bármikor a játék során legalább 150 Életerőt sebződj, egyél meg egymás után 30 Sötétgombát, és kapsz +10 Maximális Manát. Ezt csak egyszer tudod megtenni, és a dolog csak akkor működik, ha mindegyik után ténylegesen gyógyulsz is.
- Alma: Ha bármikor a játék során legalább 75 Életerőt sebződsz, egyél meg egymás után 25 almát, és kapsz +1 Erőt. Ezt csak egyszer tudod megtenni, és a dolog csak akkor működik, ha mindegyik után ténylegesen gyógyulsz is.
- Thekla egytálétele: bár az információja nem írja, Thekla egytálétele +1 Erőt ad, amikor megeszed. Összesen három ilyen ételt kaphatsz: az elsőt akkor, ha az első három fejezetben megvered Bullco-t, a másodikat Thekla küldetéséért a Harmadik Fejezetben, a harmadikat pedig a sárkányok megölése után.
- Almadohány: ha értesz az alkímiához, képes vagy másféle anyagokkal keverni az almadohányt. Egy alkímia-asztalt használva keverhetsz gombadohányt (almadohány+sötétgomba), mézdohányt (almadohány+méz), illetve kenderdohányt (almadohány+mocsári kender). Keverj egy gombadohányt, vidd el Onar tanyájára, és próbáltasd ki Darral. Ezután csinálj egy kenderdohányt, ezt vidd el Khorinis felsővárosába, és a tanácsháza kertészének add oda. Végül csinálj egy mézdohányt, ezt Abuyinnak add oda a városban, a fogadó mellett. Ezután Abuyin bármikor megveszi tőled a mézdohányt, de mivel csak 10 aranyat ad érte, nem éri meg csinálni neki.
- Régi érmék: ha régi érméket találsz, menj Onar tanyájára. A ház földszintjén, a baloldali szobában találod nappal Wasilit, aki 1 aranyért megveszi tőled az érmék darabját (minden érme után kapsz +10 XP-t is).
- Innos szobor: amint találsz egy Innos szobrot (nem oltárt, hanem felvehető tárgyat), vidd el Eddának a kikötőben. Őt Halvor halboltja mögött találod, és ha odaadod neki a szobrot, akkor Carl nem kér pénzt azért, hogy Erőt fejleszthess nála.
- Onar és Maria aranytányérja: a város kaszárnyájában, az Andrétól jobbra lévő szobában van egy láda. Ebben találsz egy aranytányért, ezt vidd el Onar tanyájára, és add vissza Mariának. Ha Zsoldos vagy, akkor Onar ezért még a zsoldodat is megemeli.
- Bőrpáncél (Védettségek: 25 Fegyver, 20 Nyíl, 5 Tűz): ha tudsz lopakodni, akkor nem érdemes 250 aranyat fizetni a Tavernában a páncélért. Menj a városban Matteo háza mögé, és mássz fel a félig leomlott kőfalra. Ennek a ház közepe felé lévő végéről át tudsz ugrani a ház tetejére, ahonnan már leugorhatsz az őr mögé a kapunál. Itt lopakodással ki tudod nyitni az egyik ládát, és egy páncélt találsz benne.
- Coragon ezüstje: a 'Bosper íja' küldetésben találsz nyolc ezüstkelyhet ugyanabban a ládában, ahol az íjat találod. Ezek Coragon ezüstjei, ő az alsóvárosban a kocsma tulajdonosa. Add vissza őket neki, és kapsz tőle egyet a speciális söréből.
- Lehmar adósságkönyve: Lehmar a kikötő uzsorása. Pénzt ad kölcsön egy napra, 20% kamattal. Ha megtanultad a zsebmetszést, akkor ellophatod az adósságkönyvét, illetve ehhez úgy is hozzájuthatsz, hogy egyszerűen megvered Lehmart (ha ezt választod, akkor azért előtte kérj tőle pénzt is). Az adósságkönyvben három ember neve szerepel: Thorben, Coragon, és Hanna. Bármelyiküknek odaadhatod a könyvet, de természetesen csak az egyiküknek. Thorben nem ad érte semmit, Coragon ad egy korsóval a speciális söréből, de a legjobb választás Hanna: ő néhány aranyon és egy pár álkulcson kívül egy kulcsot is ad, ami a kincses sziget barlangjának egyik ládáját nyitja. A legjobb megoldás persze az, ha először Thorbennek adod oda a könyvet. Ezután visszaveheted tőle (100 arany), majd ugyanezt eljátszhatod Coragonnal is, végül pedig Hannától is megkapod érte a jutalmat.
- 'Kincses sziget': a kikötőtől nyugatra a térképen van egy sziget a tengerben. Ahogy az alsóvárosból lemész a kikötőbe, menj végig az úton egyenesen, és ha ugyanerre elkezdesz úszni, akkor pont a szigethez jutsz (300% látótávval már látható a partról is). Ennek a szigetnek a túloldalán van egy barlang, ami két teremből áll, a kettőt összekötő folyosóban pedig egy csapda várja a kincsvadászokat. Az első teremben használd a fáklyát a csapda hatástalanításához. Ez nem kötelező, bejuthatsz e nélkül is, ha nekifutsz és a csapda harmadánál elugrasz. Kifelé viszont ez nem működik, úgyhogy ha bent ragadtál, és elfelejtetted kikapcsolni a csapdát, akkor csak két lehetőséged van: ha már van valamilyen teleport rúnád, akkor azzal ki tudsz jutni, viszont ha nincs, akkor el kell használnod egy Gyorsaság Elixírt, vagy egy Ragadozófüvet (sprintelve így ki tudsz futni, mielőtt a csapda beindulna). A második teremben négy kincsekkel teli ládát találsz. Ebből hármat zárnyitással ki lehet nyitni, viszont a negyedikhez kulcs kell. Ezt a kulcsot kétféleképpen szerezheted meg: vagy megszerzed Lehmar adósságkönyvét, és ezt odaadod Hanna-nak a városi fogadóban; vagy pedig megölöd Cassia-t, a tolvajcéh vezérét, mivel nála is van egy ilyen kulcs. A barlang egyébként a khorinisi tolvajcéh zsákmányának rejtekhelye.
Második Fejezet
Győződj meg róla, hogy minden küldetést megcsináltál, amit tudtál, és az sem árt, ha a térképet is teljesen bejártad. Beállítottságtól függően valószínűleg lesz ugyan néhány szörny, akit nem fogsz tudni megverni (pl. a csontvázaknak legalább a fele), de minél többet megölsz, annál fejlettebb lesz a karaktered.
Beszélj a tanácsházán Lord Hagennel. Kérdezz meg tőle mindent, amit lehet, és máris kezdődik a második fejezet.
Ebben a fejezetben a fő küldetés a 'Bizonyíték', ezt a fejezet végén találod.
Mielőtt bármit csinálsz, menj vissza arra a helyre, amit az első fejezetben megjegyeztél (az első csapat banditánál, ahol a képedet is találtad). Öld meg a varánokat, és a fennsík magasabbik oldalán, a fák között találsz egy amulettet. Zsoldossal +15 Életerő amulettet, Milíciával +15 Ügyesség amulettet fogsz itt találni.
Vedd fel a küldetéseket, amiket ezen a térképen lehet, majd irány a hágó. Ha nagyon tápos vagy, akkor megpróbálhatsz a hágón átkelni úgy, hogy megölöd az orkokat. Ha mégsem sikerül (ez a valószínűbb:) ), akkor a hágó elején (az első és a második kanyar között, a fiatal farkasok után) lesz egy járat balra, ezen kikerülheted az orkokat.
Küldetés: Fernando üzlete (Khorinis, Felsőváros)
Amint meglát, Fernando megszólít, és megkér, hogy derítsd ki neki, hogy mi a helyzet az ércbányászattal a bányavölgyben. Ezt a küldetést csak akkor fogod tudni befejezni, amikor a fő küldetés megoldása után visszatérsz a bányavölgyből, akkor beszélj majd újra Fernandoval.
Küldetés: Egy szextáns (Khorinis, Tolvajcéh)
Ezt a küldetést Ramirez adja, egy szextánst kell szerezned valahonnan. Az egyetlen hely, ahol találhatsz egyet, az a negyedik fejezetben a kősárkány kincse (ha NAGYON tápos vagy, akkor megszerezhető a második fejezetben, esetleg próbálkozhatsz Gyorsaság Elixírrel is berohanni a kincshez).
Küldetés: Az üzenet (Khorinis)
Vatras megszólít, amint találkozik veled, és megkér, hogy juttasd el az üzenetét Isgaroth-nak. Menj el a tűzmágushoz (a Kolostorba vezető úton találod), és add át neki az üzenetet, majd menj vissza Vatrashoz a jutalmadért (válaszd a harmadikat, a Királyszárt).
Küldetés: A rossz hír (Bányavölgy)
Ahogy átmész a bányavölgybe, indulj el balra a barlangból az úton (előtte azért menj át a hídon, és szedd össze a teleport rúnát). A völgybe vezető út mellett áll Jergan. Kérd a segítségét, és elmondja, hogy hogyan juthatsz be a várba, cserébe el kell vinned a hírt Oricnak, hogy a testvére meghalt. A várba hátulról juthatsz be. Jergantól menj le a folyóhoz, és indulj el az innenső partján balra. Egy helyen a túlparton egy nagy csapat Dögevőt fogsz látni, itt kelj át a folyón, öld meg őket, majd indulj tovább balra az úton. Tartsd az ork ostromgyűrűt a jobb oldaladon, és indulj körbe a vár körül. Egy helyen egy hatalmas faltörő kos roncsai vannak a fal mellett, ezen kell felszaladnod, hogy bejuss a várba. A várban keresd meg Oricot, és mondd el neki a rossz hírt.
Küldetés: Hús (Bányavölgyi vár)
Beszélj Parlaffal, és kérdezd meg mi a helyzet. Elmondja, hogy Engar, aki a kajáért felelős, egyre kisebb adagokat ad ki az embereknek. Menj be az épületbe, és beszélj Engarral. Említsd meg neki amit hallottál, és ajánld fel a segítségedet. A feladat 24 hús (nyers hús, sült hús, sonka, stb.) összegyűjtése, jó eséllyel van is nálad ennyi. Ezt add oda neki, és már is kész a küldetés.
Küldetés: Arany Brutusnak (Bányavölgyi vár)
Az saroktoronyban találod Brutust, kérdezd meg tőle, hogy mit kell tenned, hogy tanítson. Egy társa, Den meglépett a pénzével, ezt kell visszaszerezned. Menj vissza Jerganhoz, és indulj el az úton tovább, a hegyekkel a jobb oldaladon. Amikor az út elkanyarodik a sziklafaltól, kövesd inkább a sziklafalat, és hamarosan rábukkansz Den holttestére. Vedd el mindenét, és az aranyakat vidd vissza Brutusnak. Ettől kezdve tanulhatsz nála Erőt.
Küldetés: Gorn kiszabadítása (Bányavölgyi vár)
A vár templomában találod Miltent, beszélj vele, és faggasd ki mindenről. Kiderül, hogy Gorn a vár tömlöcében van, és ki kellene szabadítani onnan. Menj Garondhoz, és mondd meg neki, hogy szeretnéd, ha szabadon engedné Gornt. Azt válaszolja, hogy megveheted a szabadságát 1000 aranyért. Fizesd ki, és menj Gerondhoz (Diego-tól kérhetsz 300 aranyat, amikor találkozol vele, illetve Milten is ad 250-et, ha beszélsz vele az árról). Mondd meg neki, hogy Garond küldött, és menj be a börtönbe. Nyisd ki az ajtókat, és beszélj Gornnal. Ha Zsoldos vagy, akkor Gorn ad neked egy 'Közepes Zsoldosvért'-et.
Küldetés: Bányászok és érc (Bányavölgyi vár)
Beszélj Garonddal, és ő azt mondja, hogy ad neked bizonyítékot a sárkányok jelenlétére, de előbb ki kell derítened, hogy állnak a bányászai. Kérdezz rá, hogy hol találod őket, erre ad egy térképet, amin bejelölte, hogy hol vannak a bányászok. Beszélj Parcivallal is, tőle is kérdezz meg mindent, mielőtt elindulsz. Kezdd az északi bányával. Menj oda, és beszélj Grimes-szal, hogy megtudd, a csapat vezetője elindult a kastély felé. Őt kell megkeresned. A térképen a várostól egy kicsivel nyugatra egy házat láthatsz, oda kell menned. Beszélj a lovaggal a ház mögötti barlangban, és mondd meg, hogy Lord Hagen küldött. A középső táborban a 'Ragadozóvadászat' küldetést kell teljesítened, amint megvan, kérdezd meg Fajeth-től, hogy mennyi ércet tudtak bányászni. A harmadik tábort sajnos tárnarákok kiirtották, az egyetlen túlélő, Diego, elmenekült a ládákkal. Diegot a középső tábortól északra, a mocsártól egy kicsit keletre találod egy barlangban (a csapat találkahelye az első részben). Beszélj vele, és ő elmondja, hogy mennyi ércet sikerült bányászni, és hogy hol rejtette el (ott van mögötte:) ). Mivel mindhárom táborról van már információd, menj vissza Garondhoz, és jelents neki, majd kérd el tőle a levelet, amit ígért (minden tábor után külön is visszamehetsz jelenteni, külön kapsz jutalmat értük).
Küldetés: Ragadozóvadászat (Bányavölgy, középső bányatábor)
Beszélj Fajeth-szal, és kérdezd meg, miben tudsz neki segíteni. Elmondja, hogy ragadozók vették körül a táborukat, és csak arra várnak, hogy lecsaphassanak. Azt akarja, hogy vadászd le az összeset. Beszélj Bilgottal, és vállald el, hogy segítesz neki, így elmondja, hogy a ragadozók falkavezérét is meg kell ölnöd a sikerhez. Ha beszélsz még Jergannal is, akkor ő itt meg tud tanítani a karmok kinyerésére. Járd körbe a tábor körüli környéket, és ölj meg minden ragadozót. A falkavezért északon, az ork őrtorony alatt találod. Ha mindet elintézted, menj vissza Fajeth-hez, és jelents neki.
Küldetés: Bilgot menekülése (Bányavölgy, középső bányatábor)
Bilgot csak akkor segít neked levadászni a ragadozókat, ha utána segítesz neki kijutni a bányavölgyből. Egyezz bele, és amint a 'Ragadozóvadászat' küldetést megoldottad, vidd ki Bilgotot a bányavölgy bejáratához. Amíg Bilgotot vezeted, ne nagyon csatázz, mert nincs sem jó páncélja, sem sok életereje (és persze nekimegy olyan ellenfeleknek is, akik ellen semmi esélye).
Küldetés: Tengron gyűrűje (Bányavölgy, középső bányatábor)
A táborban beszélj Tengronnal, és mondd el neki, hogy mi a helyzet a várban. Ad egy gyűrűt, amit el kell vinned Udarnak, akit rögtön a vár bejáratánál találsz. A gyűrűt megtarthatnád (+5 Életerő), de mivel mostanra már egészen biztosan jobb gyűrűid vannak, érdemesebb visszaadni.
Küldetés: Rákpáncél vért (Bányavölgy)
Indulj el a várból kifelé, le az ork ostromgépen, és egyenesen tovább egészen a folyóig. Ússz át a túlpartra, majd fordulj jobbra. Kövesd a folyót, ameddig tudod, el a tó mellett, és amikor elérsz egy hídhoz, ahol a folyó alázúdul egy szakadékba, menj tovább a folyásirányba (ne menj át a hídon). Ha itt jobbra nézel, a túloldalon egy emelkedőt látsz. Oda menj fel, és menj végig a domb jobboldali peremén. Így jutsz el Gestath táborába. Útközben a szörnyeket megölheted, de ha túl erősek még, akkor csak fuss el mellettük (egy Gyorsaság Elixír jól jöhet). Beszélj Gestath-szal, és tudd meg tőle, hogy honnan van a páncélja. Kérdezd Wolfról, majd menj vissza a hágón, és keresd meg Wolfot Onar tanyáján. Kérdezz rá nála a páncélra, és ő hajlandó neked csinálni egyet (ingyen), ha hozol neki 10 rákpáncélt. Ha netán nem tudod, hogyan kell ezt kinyerni a tárnarákokból, akkor Wolf mostantól meg tudja tanítani neked. Tárnarákokat találsz Onar tanyájától nem messze a banditák bányájában, a Napkörnél egy elhagyatott bányában, a piramisnál a barlangban, valamint a 'Bányászok és Érc' küldetés alatt Silvestro bányájában.
Küldetés: Bizonyíték (Khorinis, Tanácsháza)
Ez a fejezet fő küldetése, Lord Hagen elküld a Bányavölgybe, hogy szerezz bizonyítékot a sárkányok létezéséről. A bányavölgyi várban (bejutáshoz lásd a 'Rossz Hír' küldetést) beszélj Garonddal, aki akkor hajlandó segíteni neked, ha elvégzed a 'Bányászok és Érc' küldetést. Tedd ezt, így Garondtól kapsz egy levelet, amiben leírja Lord Hagennek az expedíciója helyzetét, és ebben benne van a bizonyíték is. Indulj el vele vissza Khorinisba, és a Harmadik Fejezet elkezdése után add le Lord Hagennek.
Csapatfüggő küldetések:
Küldetés: változó (Onar tanyája - Zsoldos)
Attól függően, hogy melyik feladatot teljesítetted Torlof próbájaként, most megkapod a másikat, cselekedj az ott leírtak szerint (amint Torlof meglát, előáll a feladattal). Ha ezt a küldetést megcsináltad, akkor vehetnél Lee-től egy jobb páncélt, de ne tedd. A bányavölgyben, amint megcsinálod a 'Gorn kiszabadítása' küldetést, Gorn ad egyet ingyen.
Tippek a Második Fejezethez
- A Mágia Gyűrűje (+10 Védettség Mágia ellen): amint elkezdődik a fejezet, menj vissza Xardashoz, és számolj be neki, kapsz rögtön egy gyűrűt tőle.
- Az első amulett (+15 Életerő, +15 Ügyesség, vagy +10 Életerő/+10 Mana): menj vissza ahhoz a barlanghoz, ahol először találkoztál banditákkal Xardas tornya, és Lobart farmja között. Ahogy kifelé jössz ebből a barlangból, a bal oldalon fel tudsz mászni a sziklafalra. Menj át a fák alatt, és menj fel balra a fennsíkra. Kövesd a baloldali sziklafalat (jobbról kerülj), és eljutsz egy rejtett helyre ahol két húspoloska van egy hulla körül. Szedd össze a cuccokat, és menj tovább a Varánok felé. Itt egy másik fennsík van, ahol viszonylag nagy szintkülönbség van a jobb és a bal oldal között. A felső oldalon (ahogy bemész, ez a bal oldal), a fák között találod az amulettet (Zsoldosnak az első, Milíciának a második, Varázslónak a harmadik fajtát).
- Teleport a bányavölgyi hágóhoz: rögtön ahogy beérsz a bányavölgybe, vagy, ha az orkokon keresztül mész, akkor az út mentén az első barlangnál van az út felett egy híd. Ide menj fel, és menj át a hídon. Itt van két földrabló, ezeket öld meg, és az egyik hordó tetején megtalálod a rúnát, amivel bármikor erre a helyre teleportálhatsz.
- Ügyesség Elixír: a bányavölgy bejáratától indulj el a vár felé, és ahol az út elkanyarodik a sziklafaltól a folyónál, ott kövesd a sziklafalat az út helyett. Menj el Den hullája mellett, és kövesd tovább a sziklafalat. Hamarosan eljutsz egy emelkedőhöz, aminek az egyik oldalán sziklák takarják el az emelkedő tetejét. Azok mögött a sziklák mögött van egy csapat Sárkányrabló, ők őrzik az Elixírt.
- Teleport a bányavölgyi várhoz: a várban, a templom emeletén, egy asztalon találod a rúnát, amivel bármikor ebbe a terembe teleportálhatsz.
- A Vérlegyek mérge: a bányavölgyben, a vár főépületének (ahol Garond, Parcival, és Oric vannak) emeletén van négy ajtó. Ebből kettő a bejárat felőli falon, ezek nincsenek bezárva, de a hátsó falon lévő kettőhöz kulcs kell. A két kulcs nélküli ajtó közül a baloldalin (a bejárat felől bal) menj be, itt egy asztalon találod az 'Első kulcs'-ot. A másik nyitható ajtót csak akkor nyisd ki, ha NEM vagy Zsoldos, egyébként még akkor is megtámadnak, ha lopakodsz. Ha nyitva van, akkor Zsoldosként is belopakodhatsz rajta. A 'Második kulcs'-ot a másik épületben találod, az Engar fölötti szobában, az emeleten. Neked most csak az első kulcsra lesz szükséged, ez nyitja a hátsó fal jobboldali (a bejárat felől) ajtaját. Ha Zsoldos vagy, akkor itt lehet, hogy megtámadnak, ebben az esetben teleportálj ki, majd vissza (lehet, hogy utána fizetned kell Garondnak 50 aranyat). Ha az ajtó nyitva, akkor rögtön vele szemben látsz egy asztalt, rajta pedig egy levelet. Ez az a jegyzet, amit elolvasva a vérlegyek fullánkja teljes gyógyulást okoz mérgezés helyett. Ha Milícia vagy Mágus vagy, akkor egyszerűen bemehetsz érte, Zsoldosként azonban vagy lopakodnod kell, vagy berohanni, felkapni, és kirohanni (ha megtámadnak, teleportálj el). Amint azt a jegyzet is írja, a szervezet egy idő után hozzászokik ehhez, és akkor már nem lesz hatása a fullánkoknak (kb. 50-60 fullánk után), ezért érdemes ezt a megoldást csak akkor használni, ha nagyon gyorsan kell nagyon sokat gyógyulnod.
- Az Ércbőr Gyűrűje (+10 Védettség Fegyverek ellen): Ugyanabban a szobában, ahol a vérlegyek fullánkjáról szóló jegyzetet találtad, van egy folyosó jobbra. Itt van egy terem, benne egy ládával. A ládában találod a gyűrűt, de amikor felveszed, a folyosón megjelenik egy Gyenge Csontváz. Ha elég erős vagy, akkor akár meg is ölheted, de ha ez nem megy, akkor egyszerűen teleportálj ki innen.
- Mesterkard (Egykezes fegyver, Ügyesség 65, Sebzés 65): a legjobb Ügyesség alapú közelharci fegyver, az íjászok barátja. Kezdj bele Garond bányászos küldetésébe, és a két déli bánya közötti úton van egy elágazás dél felé. A középső bányától akár láthatod is erre a démontornyot, ami teljesen megegyezik Xardas tornyával (ez volt Xardas tornya az első részben). Ide menj be, és először a földszintet, majd a legfelső szintet járd körbe, verd meg a goblin csontvázakat, és szedj össze mindent. A középső szinten van egy NAGYON erős ellenfél, egy démon. először csald ki a két goblin csontvázat a közelebbi teremből, öld meg őket, majd ments. Lépkedj be a terembe annyira az ajtó jobb oldalán, hogy a démon meginduljon feléd, majd gyorsan hátrálj ki a lépcsőhöz. A Démon elég jó eséllyel nem fog kiférni az ajtónyíláson, ha mégis, akkor tölts, és próbáld újra. Ha beragadt, akkor már csak elő kell venned az íjadat (mondtam már, hogy mindig legyen nálad lőfegyver?:) ), és lődd addig, míg mozog. Néha előfordul, hogy nem tudsz rá célozni, pedig látod, hogy ott van az ajtóban, ilyenkor csak fordulj felé, és kezdj el lőni, el fogod találni így is. Ha meghalt, akkor a hátsó teremben intézd el a maradék goblin csontvázakat, és az egyik polcról máris leveheted a kardot.
- Teleport a régi démontoronyhoz: ugyanitt, a torony legfelső szintjén találod a rúnát, amivel bármikor ide teleportálhatsz.
- Az Erő Amulettje (+15 Erő): Amikor a 'Bányászok és Érc' küldetés alatt Marcos-t keresed (a legfelső bányánál), akkor továbbmehetsz azon az úton, amin hozzá eljutsz. Az út a vár felé vezet tovább (ha még nem csináltad ezt a küldetést, akkor Marcos a vártól kicsit nyugatra van a térképen, a térkép jelöl is ott egy házat), és kicsivel Marcos barlangja után leágazik egy mocsárba. Menj erre, és a következő elágazásnál válaszd a baloldali járatot. Ha nem vagy elég erős, hogy Hüllőemberekkel és Mocsári Cápákkal harcolj, akkor itt igyál meg egy Gyorsaság Elixírt. Fuss el a Hüllőemberek mellett, be a barlangba, és fuss végig rajta. A kijáratnál három Mocsári Cápa vár, fuss a bal oldalon, ki a barlangból, és végig a sziklafal tövében. Már a barlang kijáratánál látni fogsz emellett a fal mellett egy ferdén nőtt fát, és ahogy közelebb érsz, a fal felőli oldalán megpillanthatsz egy hullát (csontvázat). Őrajta van az amulett, kapd fel gyorsan, és teleportálj biztonságba (kivéve persze, ha megverted a szörnyeket).
- Az Erő Gyűrűje (+5 Erő): Indulj el a várból az ostromgépen lefelé, és amikor leérsz, fordulj jobbra. Kövesd ezt az utat (vagy legalább az irányt) egészen a hegy lábáig, ahol kettéágazik, és itt fordulj jobbra, de ne indulj el (ha az úgy könnyebb, akkor a rámpától mehetsz a folyóig is, ebben az esetben kövesd a folyót jobbra a hídig, és ott fordulj ismét jobbra, majd menj az úton az első elágazásig). Egy völgybe vezet az eléd táruló út, melynek jobb oldalán egy lankásabb domb, a bal oldalán pedig a sziklafal van. A völgy alján a baloldali sziklafalat meg tudod mászni, tedd ezt. Mássz fel majdnem a tetejéig, és találni fogsz egy barlangot, itt van a gyűrű.
- Ércdarab vagy Rúnakő: a 'Bányászok és Érc' küldetésben az északi bányától kicsit délre van egy vízesés. Itt a folyó túloldalán egy barlangot találsz, beszélj Kerves-szel, és vállald el, hogy segítesz neki. Semmi mást nem kell tenned, mint megölnöd a barlang környékén az összes Lopakodót. Ha ez megvan, akkor Zsoldosként és Milíciaként egy ércdarabot, Mágusként pedig egy üres rúnakövet ad cserébe.
3. Harmadik Fejezet
Amint a sárkányok létét bizonyító levéllel visszaérsz Khorinis térképére, megkezdődik a Harmadik Fejezet. Indulj el a város felé, de útközben, a hágó kapujánál megállít egy fekete csuhás varázsló, és egy rövid 'Úgyis meghalsz' monológ után meg is támad. Öld meg, majd menj át a kapun. A túloldalon a lovagokat megölték, mindenképpen kutasd át őket, az egyiknél megtalálod a teleport rúnát, amivel bármikor ide teleportálhatsz a hágó bejáratához.
Rögtön itt megláthatod Lestert is (a patak másik oldalán), aki rád vár, és megszólít, ha közel mész hozzá. Elmondja, hogy amíg távol voltál, itt minden a feje tetejére állt, és ad egy teleport rúnát, hogy menj rögtön Xardashoz. Használd is a rúnát, és beszélj Xardas-szal. Most végre tudtál valamit tenni a játék első küldetéséért, és egyben ez (Innos Szeme) lesz a fejezet fő küldetése is, ezért ezt hagyom a végére.
A térképen rengeteg helyen, az utak mentén fekete csuhás Kutatók köröznek, és téged keresnek. Érdemes miattuk újra bejárni a térképet, de elég, ha az ötödik fejezetben, a sárkánytojások keresése közben teszed ezt meg. Ha elég közel vagy hozzájuk, amikor meglátnak, akkor jó eséllyel megátkoznak. Ha ez megtörténik, akkor nem tudsz rendesen aludni, rémálmok gyötörnek, és nem nyersz vissza sem Életerőt, sem Manát pihenés közben. Az átok leszedéséhez be kell jutnod a Kolostorba (ha nem vagy varázsló, akkor nézd meg az 'Innos Szeme' küldetést). Itt beszélj Pyrokarral az átokról, és ő némi pénzért cserébe ad neked két italt (Mágusnak ingyenes), ami elűzi ezt az átkot. Csak akkor kapsz tőle ilyen italt, ha a hátizsákodban már nincsen.
Küldetés: Gyógynövény Hildának (Lobart tanyája)
Útban Xardastól a város felé menj be Lobart házába, és beszélj a feleségével, Hildával. Hilda beteg, ajánld fel, hogy segítesz neki, és elmondja, hogy Vatrastól kellene elhoznod a gyógyszerét. Menj be a városba, kérd el Vatrastól a gyógyszert, és vidd vissza Hildának.
Küldetés: Diego aranya (Khorinis)
A városban, Matteo boltja előtt találod a Harmadik Fejezetben Diego-t. Beszélj vele, és megkér, hogy keresd meg az erszényét, amit ott hagyott a bányavölgyben. Ha eddig még nem tetted meg, akkor itt a remek alkalom, hogy az orkokat kiirtsd a hágóból. Menj vissza a hágóhoz, és ezúttal indulj el a szurdokban tovább. Lépésről lépésre haladva öld meg az összes orkot, majd menj át a bányavölgybe. Az átjárótól jobbra találsz egy-két tárgyat, ezeket szedd össze, majd kövesd az utat lefelé, a tó partjára. Ahol az út elkanyarodik a víztől, kövesd tovább a partot, és egy fatönkön megtalálod az erszényt. Menj vissza a városba, és add le az erszényt Diego-nak.
Küldetés: Diego üzlete (Khorinis)
Miután visszavitted neki a levelet, Diego ad még egy feladatot, egy levelet kell odaadnod Gerbrandt-nak a Felsővárosban. Tedd pontosan ezt, mire az illető berezel, és odébbáll a városból egy időre, és Diego átveszi a helyét a Felsővárosban. Beszélj újra Diego-val, és kérd a részedet. Mostantól tanulhatsz Diego-nál Ügyességet.
Küldetés: Elveszett? (Khorinis)
A fogadóban kérdezd meg Hanna-t, hogy mi a helyzet, majd a következő kérdésére válaszold azt, hogy természetesen érdekel mások problémája. Elmondja, hogy hiányol egyet a jegyzetei közül, és biztos benne, hogy az Brahimnak, a térképrajzolónak a kezébe került, amikor nemrég eladott neki néhány térképet. Menj le a kikötőbe, és vedd meg Brahimtól a 'Nagyon öreg térkép'-et, majd amikor utánad szól, kérdezz meg tőle mindent a térképről. Megnézheted a térképet, de ha elolvastad a Tippek részt az első fejezetben, akkor már tudod, mit találsz ott, sőt, jó eséllyel már meg is találtad. Menj, és add vissza a térképet Hanna-nak.
Küldetés: Birkatolvajok (Akil tanyája)
Menj fel Akil házához, és beszélj vele. Kérdezd meg, mi történt mostanában, és elmondja, hogy valaki lopja a birkáit. Kérdezd meg, ki lehet, és hány birkát vitt el. A banditákra gyanakszik, akik az erdőben laknak. Menj ahhoz a barlanghoz, ahol a halas levelet találtad az Első Fejezetben ('Bandita rajtaütés' küldetés), és találsz ott három banditát, akik közül az egyik rögtön leszólít. Mondd, hogy Akil birkáit lopták el, és hogy beversz nekik egyet, ha nem adják vissza. Na erre aztán meg is támadnak:), úgyhogy verd el őket. Menj be a barlangba, és mondd meg a birkának, hogy kövessen (beszélj vele), majd vidd vissza Akilhoz. Akilnak mondd meg, hogy nem kell többé a birkák miatt aggódnia, és add vissza neki a birkát is.
Küldetés: Bennet börtönben ül (Onar tanyája)
Onar tanyáján azonnal fel fog tűnni, hogy valami nincs rendjén, Bennet, a kovács nincs sehol. Beszélj Hodges-szal, a kovácssegéddel, és ő elmondja, hogy Bennetet lecsukták a Lovagok egy állítólagos gyilkosság miatt. Menj be Lee-hez, és kérdezz meg mindent Bennetről. Menj a városba, és a kaszárnyában, Andrétól balra találod a börtönt. Menj be (az őrnek mondd azt, hogy a foglyokhoz jöttél), nyisd ki Bennet celláját, és beszélj vele. Elmondja, hogy egy lovag megöléséért (Lothar) tartóztatták le, és állítólag van ellene egy tanú. Kérdezd meg, hogy ki vezeti ellene a nyomozást, és menj Lord Hagenhez a tanácsházára. Kérdezd meg tőle, hogy ki a tanú Bennet ellen, menj fel az emeletre, és keresd meg Corneliust. Kétféleképpen is megtudhatod, hogy mi történt valójában (lefizették, hogy hamisan tanúskodjon): vagy lefizeted (2000 arany), vagy fenyegesd meg, hogy elmondod a Zsoldosoknak, hogy ki árulta el Bennetet (varázslóval más fenyegetést tudsz alkalmazni, de az eredmény ugyanaz). Mindkét esetben odaadja neked a naplóját, és elmenekül a városból. A naplót olvasd el, majd add oda Lord Hagennek.
Megjegyzés: Ha Milícia vagy, akkor most beszélj Lord Hagennel a lovagrendről, és Lovaggá avatnak. Ha a Zsoldosokhoz csatlakoztál, akkor beszélj Bennettel, és hálából ad neked egy sárkányvadász vértet, mostantól Sárkányvadász leszel.
Küldetés: Torlof félelme a fekete embertől (Onar tanyája)
Beszélj Torloffal Onar tanyáján, és kérdezd meg, hogy tehetsz-e érte valamit. Azt a feladatot adja, hogy öld meg a 'Fekete Ember'-t, a banditák táboránál. Indulj el a tanyától dél felé, és egy völgy jobboldali falán (a tanya felől) találsz egy szerpentint, ami felvezet a hegyre. Itt már láthatsz is a hegytetőn két tornyot. Indulj el a szerpentinen (az alján lesz egy Kutató), és a banditák táborában, a híd túloldalán találod a Kutatót, akit meg kell ölnöd. Intézd el, és menj vissza Torlofhoz jelenteni. Ha esetleg eddig nem tetted meg, akkor öld meg Dextert és az embereit is abban a táborban.
Küldetés: Egytálétel (Onar tanyája)
A tanya konyhájában beszélj Theklával, és kérj tőle ételt. Csak akkor hajlandó adni, ha elhozol neki Sagittától, a boszorkánytól egy csomag növényt. Sagittát Sekob házától északra, egy barlangban találod. Kérd el tőle Thekla csomagját, és mehetsz is vissza vele Onar tanyájára.
Küldetés: Az elűzött gazda (Sekob tanyája)
Sekobot az eddigiekkel ellentétben nem a házában találod, hanem az oda vezető úton. Kérdezd meg tőle, hogy mi történt, és elmondja, hogy a fekete emberek keresnek valamit a házában. Szeretné, ha megölnéd őket, úgyhogy menj be a házba, és tégy így. Összesen négyen vannak, de ha van legalább 25 védelmed tűz ellen, akkor nem jelenthetnek komolyabb problémát. Ha megölted őket, menj vissza Sekobhoz, és mondd meg, hogy üres a háza. Kérhetsz tőle pénzt is, így 250 arannyal leszel gazdagabb.
Küldetés: Egyedül és védtelenül (Bengar tanyája)
Bengar tanyáján már messziről nem stimmel valami, az összes munkása eltűnt, Malakkal együtt. Bengar még mindig a háza előtt áll, beszélj vele, és kérdezd meg, mi történt. Elmondja, hogy szörnyek egész serege jön keresztül a hágón, és az emberei mid a hegyek közé menekültek. Talán ha lenne egy Zsoldos, aki megvédi, akkor jobb lenne a helyzet, egyébként hamarosan neki is itt kell hagynia a farmját. Menj Onar udvarára, és beszélj Wolffal (Bengar is őt említi). Fizesd ki neki a 800 aranyat, és küldd el Bengarhoz. A banditák tábora alatt (lásd a 'Torlof félelme a fekete embertől' küldetést), nem messze Grom táborától, van egy kis hágó, itt van Malak, és a földművesek. Beszélj Malakkal, és küldd vissza dolgozni, illetve mondd meg neki, hogy egy Zsoldos védi a tanyát mostantól. Menj vissza Bengarhoz, és mondd meg neki, hogy Malak is visszajött, és egy Zsoldost is felfogadtál.
Küldetés: A csillagok ereje (Kolostor)
A kolostorban, a baloldali teraszon (a bejárat felől) megtalálod a könyvtár kulcsát (csak ha nem Mágus vagy, ha igen, akkor már nálad is van ilyen kulcs). Menj be, és beszélj Hyglassal. Megkér, hogy szerezz neki egy könyvet a csillagok isteni erejéről. A legegyszerűbb megoldás, ha visszamész a városba, veszel egyet Constantino-tól, és visszaviszed Hyglasnak.
Küldetés: Dokumentum (Kolostor)
Ezt a küldetést csak akkor kapod meg, ha már bejutásod van a Kolostorba. Beszélj Babo-val a munkájáról, és a szerencséjéről. Ha Mágus vagy, akkor a küldetésnek itt vége is, mivel a hozzá tartozó szereplő még az Első Fejezetben meghalt (azért kapsz némi XP-t a dologért). Ha viszont nem vagy Mágus, akkor Babo elmondja (mondd neki, hogy nyugodtan elmondhatja neked), hogy Igaraz, egy másik tanonc, ellopott tőle egy számára nagyon értékes iratot, és most azzal zsarolja őt, hogy megmutatja a mágusoknak, ha Babo nem cselekszik úgy, ahogyan ő szeretné. Ajánld fel a segítségedet, és Babo megígéri, hogy ad neked némi jutalmat, ha visszaszerzed a dokumentumát. Beszélj Igaraz-cal Babo-ról és a papírokról, majd kétféleképpen is megszerezheted őket tőle. Ha elég magas az Ügyességed, és értesz a Zsebmetszéshez, akkor egyszerűen ellophatod Igaraz kulcsát, ha viszont nem jeleskedsz ezen a téren, akkor 300 aranyért meg is veheted tőle. Ha megvan a kulcs, akkor menj a Kolostor baloldali falának középső termébe (Marduk szentélyétől rögtön jobbra), és itt Igaraz ládájából vedd ki az iratot. Ha akarod, akkor megnézheted, illetve elolvashatod, de végül mindenképpen add vissza Babo-nak.
Küldetés: Innos szeme (Xardas tornya)
Ez a küldetés az első, amit a játékban kapsz, de egész idáig semmit nem tudtál tenni a megoldásáért. Most, hogy végre megvan a bizonyíték a sárkányok létezéséről, és beszéltél Xardas-szal is a dologról, elmehetsz Lord Hagenhez, és a bizonyítékért cserébe kérd tőle Innos Szemét. Elküld a Kolostorba, mert a varázstárgyat ott őrzik. A kolostor előtt beszélj Miltennel, tőle kapod meg a kulcsot. Menj be, és a templomban beszélj Pyrokarral Ő felvilágosít, hogy sajnos Innos Szemét ellopták. Pedro-t, aki eddig a kaput őrizte, megkísértette a gonosz, és rávette, hogy lopja el a varázstárgyat. Menj ki a kolostorból, és a híd túloldalán beszélj Jorgennel. Kérdezd meg, nem látott-e erre elmenni egy Tanoncot. Látott, méghozzá egy menekülő tanoncot, amint a vízbe vetette magát a hídról, és elúszott. Tedd te is ezt, a híd közepéről ugorj a vízbe, és ússz el balra a folyón. Nemsokára elérsz egy helyre, ahol egy út kanyarodik a folyó mellé. Ússz egészen addig, amíg egy Csavargót nem látsz az úton. Itt menj ki a partra, beszélj a csavargóval, és kérdezd meg, hogy merre ment Pedro. Kövesd innen az utat fel a hegyekbe. Menj végig az úton egészen addig, amíg az egy tó partján kétfelé ágazik. Több helyen is halott tanoncokat találsz az úton. A tónál fordulj balra, és kövesd az utat Grimbald táboráig (Grimbaldtól kérdezd is meg, hogy látott-e valamit). Itt balra, két szikla között meglátsz két csavargót. Beszélj velük, mondd, hogy egy tanoncot keresel, és amikor megtámadnak, öld meg őket. Menj erre tovább, és egy erdőbe jutsz, kövesd az ösvényt egészen a sűrűjébe. Itt találod a Napkört, ami egy mágikus kőkör, és éppen megzavarod a fekete csuhásokat, amint megpróbálják tönkretenni az ereklyédet. Öld meg őket, de sajnos már eléggé megrongálták az amulettet ahhoz, hogy elveszítse mágikus hatalmát. Menj vissza az amulettel Pyrokarhoz, és mondd el neki, hogy mi történt. Ő is meglepődik, hogy ez lehetséges, de nem tud mit tenni. Elküld a városba Vatrashoz, mert csak ő tudhatja, hogyan lehet az Innos Szemének visszaadni a varázserejét. Menj el Vatrashoz, és ő elmondja, hogy először is találnod kell egy kovácsot, aki kijavítja az amulettet. Ezután meg kell győznöd mindhárom isten egy mágusát, hogy egy szertartással megjavítsák a Szemet. A szertartáshoz kelleni fog még három mocsári gyom is (ez valószínűleg most is van nálad, ha nincs, akkor Sagittától tudsz venni). Menj Bennethez, és kérd meg, hogy javítsa meg az amulettet (ezt csak akkor fogja megtenni, ha már kiszabadítottad a börtönből, lásd 'Bennet börtönben ül' küldetés). Add oda neki Innos Szemét, aludj kétszer reggelig a pajtában, majd menj vissza érte. Beszélj Pyrokarral, de ő nem hajlandó segíteni, amíg valahogy be nem bizonyítod, hogy Xardas nem áll a Gonosz oldalán. Teleportálj Xardashoz, beszélj vele, és kérd az ő közreműködését is. Amint vége a párbeszédnek, rögtön szólítsd meg újra, és mesélj neki Pyrokarról. Ad egy kulcsot, ami Sekob házában nyit egy ládát. Menj oda, és a ládában találsz egy könyvet. Ezt vidd el Pyrokarnak, és végre ő is beleegyezik a szertartásba. Menj a Napkörhöz, és mondd meg Vatrasnak, hogy mindent megtettél, amire kért. Hamarosan elkezdik a rituálét, állj félre, várj néhány percet, majd menj vissza Vatras elé. Ha nem szólít meg, akkor várj még egy kicsit, és ha akkor sem szólít meg, akkor beszélj vele te. A szertartás sikerült, úgyhogy a mágusok hazamennek. Beszélj Pyrokarral, és ő visszaadja neked Innos Szemét, valamint megtanít, hogy hogyan töltsd újra, ha használtad. Az újratöltést egy Alkímia-asztalnál kell elvégezned (lennie kell nálad egy Laborüvegnek!!!), és fel kell használnod hozzá egy sárkányszívet (ennek a kinyerését nem kell megtanulnod). Menj át a bányavölgybe, és máris kezdődik a Negyedik Fejezet.
Csapatfüggő küldetések
Küldetés: A megszentségtelenített oltár (Kolostor - Lovag)
Ezt a feladatot azután kapod, hogy az Innos Szeme küldetésben beszéltél Pyrokarral. Ulthar megszólít, és megkér, hogy szenteld meg újra azokat az Innos oltárokat, amiket a fekete csuhások megszentségtelenítettek. Ehhez ad is neked szentelt vizet, és elmondja, hogy Goraxtól vehetsz térképet az oltárok helyéről. Vegyél egy ilyen térképet (200 arany), és járd végig az oltárokat. Összesen hét oltárt kell megtisztítanod: a három legdélebbit (Xardas tornyánál, Bengar tanyájánál, és Onar tanyájánál); a Sagitta barlangja mellettit, valamint az ehhez legközelebbit (északnyugatra); a legkeletebbit (a piramis környékén); és végül az északkeleti sarokban lévőt, a Fekete Trolltól keletre. Nem feltétlenül pont ezeket kell megtisztítanod, de mivel a Kolostor környékén lévőket nem kell, ezeket a legkönnyebb. Ha egyébként is mész az északi erdőbe, akkor választhatod azokat is, a lényeg, hogy összesen hét legyen. Menj vissza Ultharhoz, és kapsz tőle egy elég jó mágikus amulettet (+10 Erő, +10 Ügyesség).
Küldetés: Árnyékfutószarvak Busternek (Onar tanyája felé - Zsoldos)
Beszélj az Onar tanyája felé vezető úton Busterrel (megszólít, amikor meglát), és vállald el, hogy segítesz neki. A feladat, hogy minél több árnyékfutószarvat hozz neki. Ehhez meg kell tanulnod ezek kinyerését. Árnyékfutókat leginkább az erdők sűrűjében, és gyakran mindenféle barlangokban találsz. A küldetés egészen a negyedik fejezet végéig él, addig hozhatod a szarvakat, mindegyikért 500 aranyat kapsz.
Küldetés: A bíró lakája (Onar tanyája - Zsoldos)
Beszélj Lee-vel Onar házában, és kérj tőle valami munkát. Az lesz a feladatod, hogy bizonyítékot szerezz arról, hogy a városi bíró korrupt. Először is menj el a bíróhoz, és jelentkezz nála munkára. Az első feladatod az lesz, hogy a mágusok Szent Kalapácsát megszerezd a Kolostorból. Menj el a Kolostorba (folytasd az 'Innos Szeme' küldetést addig, amíg beengednek oda), és a pincében találod a kalapácsot egy oltáron. Egy Garwig nevű tanonc áll őrt a kalapács felett, szerezz egy 'Alvás' tekercset (ha nincs más, vegyél Goraxtól a Kolostorban), és altasd el. Vedd el a kalapácsot, és vidd el a bírónak. A következő feladatod az, hogy megölj egy Morgahard nevű fickót, aki egy csapat menekült vezetője. Menj Onar tanyájára, és Onar háza mellett, Cord közelében találod Morgahardot (ha a barlangba mész, akkor onnan a Tavernába küldenek, ahonnan viszont Onar tanyájára). Eldöntheted, hogy megölöd Morgahardot vagy sem, ha meg akarod ölni, akkor mondd neki, hogy rántson fegyvert, ha viszont nem, akkor kérdezd meg, hogy mit lehetne tenni a bíró ellen. Ha megölted, akkor vedd el tőle a bíró üzenetét, jelentsd a bírónak, hogy Morgahard meghalt, majd menj Lee-hez a levéllel. Ha életben hagyod Morgahardot, akkor magától odaadja a bíró levelét, ezzel menj Lee-hez.
Küldetés: Maleth sétapálcája (Lobart tanyája - Zsoldos)
Menj el Lobart tanyájára (Xardas tornya és a város között), és beszélj Maleth-szel. Kérdezd meg, hogy történt-e valami mostanában, majd mondd neki, hogy fogalma sincs arról, hogy neked milyen feladataid lehetnek. Ezután megkérdezheted, hogy mi baja van, mire elmeséli, hogy egyik nap tökrészeg volt, és elhagyta a sétabotját az erdőben. Menj a Lobart háza mögötti kőkörhöz, és ennek a közepén megtalálod a sétabotot (egy Árnyékfutó őrzi). Vidd vissza Malethnek, és máris teljesítetted a küldetést. Aranyat ugyan nem kapsz, de Maleth ad neked egy tippet, ami alapján kereshetsz egy kis pénzt, illetve XP-t is. A Lovagok hajójától egy kicsit keletre, egy szurdok végén van egy barlang, amibe banditák költöztek, őket kell elintézned, ami nem is nehéz feladat.
Küldetés: A hamisított bányarészvények (Kolostor - Zsoldos)
Miután az Innos Szeme küldetésben Pyrokarral először beszélsz a varázstárggyal kapcsolatban, Serpentes megszólít, és ad neked egy feladatot. Ez a küldetés sokkal rövidebb, mint a Mágus ugyanilyen nevű küldetése, a feladat tulajdonképpen megegyezik annak a küldetésnek az elejével. Annyi a dolgod, hogy Khorinis felsővárosából Salandrilt, az alkimistát a Kolostorba vidd. Természetesen nem akar menni magától, de egy kiadós verés (ne öld meg) jobb belátásra téríti. Ezután már mehetsz is vissza a Kolostorba (ha teleportálsz, akkor Salandril még nem lesz ott), és jelents Serpentesnek.
Küldetés: A kutatók (Khorinis - Mágus)
Előfordulhat, hogy ezt a küldetést már előbb megkapod, de igazából Khorinis Felsővárosában kezdődik el. Beszélj Fernando-val, és kérdezd meg, hogy érzi magát (a küldetést kezdheted máshol is, Bromor, Vino, és Malak ugyanígy reagál erre a kérdésre, ebben az esetben csak annyi változik, hogy más sorrendben gyűjtöd be tőlük a könyveket). Rögtön kiderül, hogy megszállta a gonosz, és rád támad. Ne öld meg! Használj fegyvert, vagy bízd az egészet az őrségre. Ha földre került, kutasd át, és vedd el tőle a könyvet, ami nála van ('A megszállottak évkönyve'). Menj Pyrokarhoz a kolostorba, és miután beszámoltál neki a bányavölgyben látottakról, kérdezd a könyvről. Elküld, hogy kutasd fel a nevek alapján a többi szerencsétlent is, akiket megszállt a gonosz, és szerezd meg tőlük is a könyveket. Azt is mondja, hogy legalább egy könyvet mutass meg Karrasnak, és akkor talán ő ki tud kísérletezni valamilyen védelmet a gonosz megszállása ellen. A megszállottak, akiket fel kell kutatnod: Fernando (őt már elintézted), Vino, Malak, és Bromor. Kezdjük Vino-val, ő Lobart tanyáján egy munkás. Menj ki a tanyára, beszélj Lobarttal (ezúttal a ház mögött van), és kérdezz meg tőle mindent. A kőkörnél megtalálod a Kutatókat, akiről beszél, öld meg őket, de közben Vino is megtámadja őket, és előfordulhat, hogy megölik. Ha sikerül úgy megoldanod, hogy életben maradjon, akkor beszélj vele, verd meg, majd küldd a Kolostorba (nem baj, ha meghal). Mindenképpen vedd el tőle a könyvet, és beszélj Lobarttal. Ha már itt vagy, akkor menj el a Xardas tornya felé vezető úton, és az Innos oltár mögött vedd fel a megszentelt földet. A következő legyen Bromor, a bordélyház tulajdonosa a kikötőben. Kérdezd meg, hogy érzi magát, és mikor megtámad verd meg, de ne öld meg (jégtömb jól jöhet), és vedd el tőle a könyvet. Utoljára marad Malak, Bengar egyik embere. Ha még nem csináltad meg az 'Egyedül és védtelenül' küldetést, akkor Malakot Onar tanyájától délre, a banditák tábora alatt, egy kis szorosban találod, Gromtól nem messze. Ha már megcsináltad azt a küldetést, akkor Malak Bengar tanyáján van. Beszélj vele, és amikor megtámad, verd meg (őt a legkönnyebb), majd vedd el tőle az utolsó könyvet. Menj vissza a kolostorban beszélj Karrassal, és kérdezd meg, hogy áll a kutatás. Add oda neki az egyik könyvet, a többit pedig vidd Pyrokarnak. Ha befejezted az 'Innos Szeme' küldetést, beszélj újra Karrassal, és kérdezd először a Kutatókról, majd a megszállottság elleni védelemről. Tud neked készíteni egy amulettet, ami megvéd a Kutatók átkától, ehhez egy megszentelt földdarabra van szüksége. Add oda neki, aludj egy napot, és menj vissza az amulettért. Karras visszaadja a könyvet is, amit adtál neki, ezt add le rögtön Pyrokarnak. A küldetés további részét csak a következő fejezetekben tudod befejezni. A Negyedik Fejezetben nézd meg újra Pyrokar levelét, és két új nevet találsz rajta: Engrom, és Randolph. Engromot a bányavölgyben találod, Marcos mellett (lásd Második Fejezet, 'Bányászok és érc' küldetés), Randolph pedig Akil tanyáján az egyik munkás. Beszélj velük, és miután megverted őket, vedd el tőlük a könyveket. Az Ötödik Fejezetben nézd meg ismét a levelet, ami megint két névvel bővült: Sekob, és Brutus. Sekobot a tanyáján találod, Brutust pedig a bányavölgyi várban. 'Beszélgess' el velük, majd amikor a földön fekszenek, vedd el tőlük a könyveket. Mielőtt átmész az utolsó Fejezetbe, adj le minden könyvet Pyrokarnak, és az ötödik fejezetben beszélj Lesterrel is arról, hogyan érzi magát. A Hatodik Fejezetbe mindenképpen vidd magaddal Mariust, és Vatrast (Vatras helyett Milten is megteszi), tehát ők ketten mindenképpen legyenek a legénységed tagjai. Amikor Mario lelép a hajóról, beszélj Lesterrel, és amikor végre elkapod, vedd el tőle az utolsó könyvet, majd add le Vatrasnak vagy Miltennek. A küldetésnek akkor lesz vége, amikor a Hatodik Fejezet végén a Feketemágustól megkérdezed, hogy az Alvó szolgája volt-e.
Küldetés: A hamisított bányarészvények (Kolostor - Mágus)
Miután az Innos Szeme küldetésben Pyrokarral először beszélsz a varázstárggyal kapcsolatban, Serpentes megszólít, és ad neked egy feladatot. Valaki hamis bányarészvényeket készít, és ezt eladja a kereskedőknek. Serpentes szeretné, ha megtalálnád az illetőt, és összeszednéd a hamis részvényeket. Menj Salandrilhoz, a khorinisi Felsőváros alkimistájához. Nézd meg az áruit, és vegyél meg mindent, amire szükséged van tőle, mert ezután nemigen fog szóba állni veled. Kérdezz rá nála a bányarészvényekre (csak miután láttad az árui között), és mondd, hogy menjen a Kolostorba. Mivel magától nem megy, adj neki egy kis kezdőlökést (ne öld meg!), és miután magához tér (előtte azért vedd el tőle a két részvényt), mondd neki még egyszer, hogy menjen. Menj el a következő kereskedőkhöz: Canthar, Matteo, Bosper, Zuris, és Hakon (ők a városban vannak), valamint Elena (Onar tanyáján), Rosi (Sekob tanyáján), és |